el`satanical Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Jeg har kjørt med dette siden i sommer og det slo meg nå at det kanskje er på tide med rengjøring av det. Det er av denne typen: Ligner ivertfall, bortsett fra at det ikke står Jamex på mitt. Hvordan skal man rengjøre disse? Bruker man en olje på det etter vasken? [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 (endret) Blås det rent med en kompressor, og skyld den, tørk den, og sett den inn med olje enkelt og greit.. men du må behandle den veldig forsiktig.. Er ikke sikker på hvordan olje du kan bruke.. Med vennelig hilsen Probe GT Endret Mai 18, 2011 av Kennet Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 (endret) Originally posted by Probe GT Blås det rent med en kompressor, og skyld den, tørk den, og sett den inn med olje enkelt og greit.. men du må behandle den veldig forsiktig.. Er ikke sikker på hvordan olje du kan bruke.. Med vennelig hilsen Probe GT Ok.. Kompressor har vi, og vann har vi ;) Skal jeg bruke noe i vannet når jeg vasker det? Dersom noen vet hvilken olje som skal brukes så skrik ut! Endret Mai 18, 2011 av Kennet [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Tror du skal være forsiktig med vannet, men du må ha noe så du får av gamle olja som den er satt inn med. Og alt smusset som ikke er borte, den må være helt tørr da du setter den inn med den nye olja.. unngå å bruk vann det tror jeg er lurest:) men spør der du kjøpte filteret, eller på biltema/mekonomen eller bil xstra de vet nok åssen olje du skal bruke også! ;) Tror du skal rense det hver 30000km du kjører med det, men kommer jo ann på åssen filter du har, og i hvilke miljøer du kjører i.. er det mye sand i luften, vis du kjører på grusveier burde du rense oftere feks:) Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Okai.. Takker for hjelpen! Jeg for ta meg en tur innom der jeg kjøpte det, kanskje de vet 100%. [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 På diverse bilrekvisitaforretninger får du kjøpt rengjøringssett til åpne luftfilter. De kan også forklare deg hvordan det skal gjøres. Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by GT_rider På diverse bilrekvisitaforretninger får du kjøpt rengjøringssett til åpne luftfilter. De kan også forklare deg hvordan det skal gjøres. okai [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 ok kompressor med luft funker til å blåse bort endel drit,men tenk litt hva som skjer når du blåser løs med noen bar`s trykk.Vil ikke luft "porene" bli mye større og deformert og dermed slippe gjennom større partikler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by Jostein ok kompressor med luft funker til å blåse bort endel drit,men tenk litt hva som skjer når du blåser løs med noen bar`s trykk.Vil ikke luft "porene" bli mye større og deformert og dermed slippe gjennom større partikler. Der har du sikkert en poeng... Andre innspill? Hvordan gjør folk flest det? [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Som sagt, hver forsiktig når du behandler luftfilteret, det tåler ikke all verdens, man får bruke hue... Kompressor bruker de fleste, men blås forsiktig.. Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Og IGJEN vil jeg minne om SØKEfunksjonen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=31673 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=57632 http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=21476 :rolleyes: Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg