gtigirl Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 hvordan kan purken ta deg hvis du har for stor motor i bilen...foreksempel en golf 1 som plutselig har motor på 220 hester=????? hva skjer hvis man blir tatt med en litt annen motor som sagt????å hvordan tar de deg?????? Siter Kaja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 hardt bakfra ;) neida de bøtlegger deg og ber deg vise bilen på biltilsynet. hmm 220hk i en golf1??<-fortell! Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Heisann. Pga at du har en annen og større motor kan de ta deg hardt, men visst du feks har en trimma orginal motor kan de jo ikke si så mye siden den er eldre enn 10 år. Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by Ottesen Heisann. Pga at du har en annen og større motor kan de ta deg hardt, men visst du feks har en trimma orginal motor kan de jo ikke si så mye siden den er eldre enn 10 år. Mvh Ottesen bare legge til at trimma orginal motorer må også samkjøres med andre vitale deler som f.eks. bremser Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by MaDDoG bare legge til at trimma orginal motorer må også samkjøres med andre vitale deler som f.eks. bremser Ikke må,men bør... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Jo, bremsene må være godkjent for motoreffekten. Jeg holder nemlig på å turbo konvertere min mazda 626 gti 1985 modell og jeg sliter med å få vite hva bremsene er godkjent for. Biltilsynet krevde nemlig dette. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by ragua Jo, bremsene må være godkjent for motoreffekten. Jeg holder nemlig på å turbo konvertere min mazda 626 gti 1985 modell og jeg sliter med å få vite hva bremsene er godkjent for. Biltilsynet krevde nemlig dette. jasså ? jeg kjører en 82 modell med orginalt 157 hk, nå har jeg 395 hk og pent over 500nm, ikke noe problem med det, og jeg har tromler bak. Hvorfor skal biltilsynet ha noe med det å gjøre sålenge bilen er over 10 år gammel og du ikke må betale hkavgift ? Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 for om du skal ha bilen registrert med den motoren og den skal være sikker på veien så må bremsene dine være kraftig nok....? Har du vært inne å registrert motor endringen da? Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Nei,jeg har ikke registret motor endringen, hvorfor skal jeg det ? Bremsene må jeg inrømme kunne vært bedre,men det holder, kjører ofte på bane så jeg vet hvor bra\dårlig de er :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Fordi motoren din ikke stemmer overens med vognkortet? Hva om du kolliderer med en annen bil og forsikringselskapet ser at bilen din ikke stemmer med den i vognkortet? Hva skal du si da? Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by ragua Fordi motoren din ikke stemmer overens med vognkortet? Hva om du kolliderer med en annen bil og forsikringselskapet ser at bilen din ikke stemmer med den i vognkortet? Hva skal du si da? Men det er akkurat det jeg mener, i vognkortet mitt står det... Alså at det er en Mustang Gt og den har 5000cm, det stemmer jo det, ikke sant ? Og motoreffekt står nesten aldri i vognkort på biler eldre enn ca 93 eller no.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 står ikke kw oppført hos deg? På min 85 modell er jo denne oppført... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by ragua står ikke kw oppført hos deg? På min 85 modell er jo denne oppført... Spesielt, står det kw på din 85 mod ?...rart... Har hatt mazda 626 87- ikke kw oppgitt det samme gjelder,audi 95 turbo, bmw 325i 87 osv osv osv.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Ombygging: Forandringer som medfører at kjøretøyets tekniske spesifikasjoner, utseende mv. blir endret i forhold til den utførelse kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, eventuelt i forhold til den utførelse det senere er godkjent med av godkjenningsmyndigheten, men hvor endringen ikke er av større omfang enn at kjøretøyet som helhet anses som samme kjøretøy som det opprinnelige kjøretøyet. Kjøretøy skal framstilles for regionvegkontoret til ny godkjenning dersom det foretas slik ombygging eller endring av kjøretøyet som gjør at det ikke lenger er i samsvar med vognkortet. Det samme gjelder andre ombygginger eller endringer av kjøretøy som har betydning for trafikksikkerheten, eksempelvis i bærende konstruksjoner, styring, forstilling, bremser mv. Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg