Gå til innhold

lovgivning ang. badboy panser

Ranger emnet

jackpot

Anbefalte innlegg

med badboy panser mener jeg en sveisa forslengelse av panseret som dekker deler av lyktene.

legger ut linker pga bildenes størrelse..

badboypanser 1

badboypanser 2

jeg lurer på hvor lovlig det er å sveise en forlengelse av panseret i hele tatt, hvor går evt. grensa? :rolleyes:

på forhånd takk.. :)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

med badboy panser mener jeg en sveisa forslengelse av panseret som dekker deler av lyktene.

legger ut linker pga bildenes størrelse..

badboypanser 1

badboypanser 2

jeg lurer på hvor lovlig det er å sveise en forlengelse av panseret i hele tatt, hvor går evt. grensa? :rolleyes:

på forhånd takk.. :)

Finnes produsenter som lager med TÜV papirer.... alt annet er nok ikke godkjent...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel ikke badboy panser som dekker over deler av reflektoren godkjent? grensa går vel der? altsa panseret kan gå til der hvor det 'blanke' området på lykta begynner.

men btw, hvorfor bryr du deg om det?? hehe, klin på :D

veit om mange som har det, men aldri hørt om noen som har fått prob pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(er bilmekaniker med fagbrev og tar Periodisk Kjørtøy Kontroller daglig, men skal IKKE utale meg får å være noen spesialist eller huske alle reglene i boka!)

Det jeg har blitt fortalt / lest så er det ikke lov til og heve / sette på noe som går over pansere / sette på scoop / hva som helst som kan skade eventuelle fotjengere (som skulle f. eks rulle over pansere) eller hindre sikt.

Det er jo flere biler som er godkjent med scoop, men det er type-godkjent og prøvd.

Sånn sett er jo ikke pansere ditt værre en orginalt.

Men! Pansere må ikke gå så langt over lyktene att lyse blir forandret. Pansere må ikke forstyrre / sperre for lys-bilde.

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider