Gå til innhold

Fjernstyrt sentrallås

Ranger emnet

Dinglevims

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mondeo

Er ikke noe som lager så mye problemer som en Defa alarm! Går ikke en uke uten at jeg hører om en startsperre som har klikka, og bilen starter ikke!!! Forbanna møkk:mad:

Da er nok innstallasjonen hovedproblemet. Er nok av galninger som tror biltematang og kabelsko er tingen, og "kaster inn" alarmen på en 1/2 time. På min er alt loddet og med krympestrømp over, har fungert perfekt i 2,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Da er nok innstallasjonen hovedproblemet. Er nok av galninger som tror biltematang og kabelsko er tingen, og "kaster inn" alarmen på en 1/2 time. På min er alt loddet og med krympestrømp over, har fungert perfekt i 2,5 år.

Enig med Erling.

Det står faktisk i bruksanvisningen at man ikke skal bruke type 3M koblinger da disse over tid vil gi dårlig kontakt. Beste er å lodde, eller bruke skikkelig kabelsko.

Biltema kabelsko ol suuuger og gir bare problemer.

Jeg har vært godkjent defa montør siden 97 og har veeeldig sjeldent opplevd noe galt med defa alarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Enig. Men husk: biltema selger iallefall to typer av den aktuelle tanga: Den til 14,90 (med avisolering samt aksialkutter osv.) og den til 219,- (med retursperre for skikkelig kontakt). Bruker man sistnevnte og riktig farge (størrelse) på kabelskoene så bruker det å bli bra.

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

Enig. Men husk: biltema selger iallefall to typer av den aktuelle tanga: Den til 14,90 (med avisolering samt aksialkutter osv.) og den til 219,- (med retursperre for skikkelig kontakt). Bruker man sistnevnte og riktig farge (størrelse) på kabelskoene så bruker det å bli bra.

Joda, abikotengene deres duger sikkert til sitt bruk, men jeg mener kabelsko ikke har noe å gjøre i det hele tatt på en ting man er avhengig av må virke, som med en alarm. Lodding er tingen i et fuktig miljø som en bil. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er den beste alarmen med fjernstyring til Golf2 3-Dørs?

Må ha åpner på bakdøra også, helst i samme fjernkontroll osv :)

Og om det er mulig på begge frontdørene også. (skal ikke sveise igjen. men, ha audi handtak, men tøft uansett :)

Noen som vet om noe?

Egne erfaringer?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider