bmwknutn Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Ford Sierre 2.0i DOH..Hva står DOH for? Regner med det har med kamaksling å gjøre, men fant ingen definisjoner på det. Siter 2005 Scania P270 1987 BMW 528i 1985 BMW 535i (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Ja, har med kamakselene å gjørra. Dohc står for Dual Over Head Cams, trur jeg. Det er to kammer, en til eksosventiler og en til innsug, og Ford Dohc har 8 ventiler som vanling ohc, Ellers så er blokka en 215 og har kjede drift, ikke reim som er på ohc (205) Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by MrFord Ja, har med kamakselene å gjørra. Dohc står for Dual Over Head Cams, trur jeg. Det er to kammer, en til eksosventiler og en til innsug, og Ford Dohc har 8 ventiler som vanling ohc, Ellers så er blokka en 215 og har kjede drift, ikke reim som er på ohc (205) Får da Ford DOHC med 16 ventiler også... Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrFord Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 ja, men det er ikke til vanlig Sierra, da må du over på Cosworth. Siter -I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE- *1998 Ford Scoprio 2.3 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proztata Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Jeg har hørt ar DOHC står for Dubble Over Head Camshafts Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Dual Over Head Cam, ferdig med det... Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proztata Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 ok Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proztata Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 eller: http://www.innerauto.com/innerauto/text/engi23.html Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 DOUBLE OG DUAL ER DET SAMME ! Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 scorpio ble vel levert med 2.3 16v ? ellers så er d o hc motoren ett av ford sine store feil. Tenker da på 8v som er i sierra og scorpio.. Ikke rent så få som har bannet denne motoren opp og ned igjennom årene. Men med litt vedlikehold så går den hvertfall en stund.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SvKMe Skrevet Februar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Det stor dohc på toppen min og... +16v,Turbo og Cosworth :) Den funker fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Det stor dohc på toppen min og... +16v,Turbo og Cosworth :) Den funker fint. er du fra Bergen, eller er det en plass som heter bregen :rolleyes: Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SvKMe Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 er du fra Bergen, eller er det en plass som heter bregen :rolleyes: Ja bor i Bergen... (F#¤&... jeg mente jeg hadde ordna på profilen.) -Egentlig er jeg en utflytta hallingdøl... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Får jo DOHC-motoren som 16-ventiler og, i RS2000. Er flere motorer som har betgnelsen dohc, men er en bestemt man mener når man snakke FORD, da mener man drit-motoren som står i Sierra/Scorpio. OHC har 2.0 blokk og, 205 er en videreutvikling/forsterka 2.0 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg