Gå til innhold

Tachometer-ledning

Ranger emnet


BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg tachometer-ledningen på min '94 1.8 GL?

 

Det jeg har funnet ut, er at denne skal være svart/rød og gi 1-6V AC.

Men finner den ikke...

Testet alle ledningene som går inn i speedometeret, men fant ikke noe der.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Hvor finner jeg tachometer-ledningen på min '94 1.8 GL?

 

Det jeg har funnet ut, er at denne skal være svart/rød og gi 1-6V AC.

Men finner den ikke...

Testet alle ledningene som går inn i speedometeret, men fant ikke noe der.

 

let deg fram til den fra instrumentpanelet....Den går vell til fordeleren eller til coilen den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic! men når vi snakker om coil, min røk i dag. da vil ikke bilen starte gett. detta blir dyrt! og det sies at 1 av 1000 ryker, og min røk selvfølgelig. og den tid jeg kjørte lettsykkel, så røk coilen på den å.

Unnskyld for at det ble off topic

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

Håpte at du hadde et svar til meg nå!

Men men...

 

Men kan jo nevne at bensinpumpen min røk for to uker siden, så da ville ikke min bil gå særlig lenger heller.

 

Ellers så vet jeg at den ledningen kommer fra coilen ja, men lurte på hvor jeg kunne finne den inne i bilen...

Er en smule trangt i hullene i torpedoveggen nå, så jeg vil helst slippe å trekke mer gjennom der nå!

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
off topic! men når vi snakker om coil, min røk i dag. da vil ikke bilen starte gett. detta blir dyrt! og det sies at 1 av 1000 ryker, og min røk selvfølgelig. og den tid jeg kjørte lettsykkel, så røk coilen på den å.

Unnskyld for at det ble off topic

Coilen er visst en svakhet på Golf 3..

 

En kamerat betalte 4500 mener jeg på Møller når hans gikk i dass.. :)

 

Edit; Fan, tråden var jo fra februar.. :(

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde nok ikke det...

Droppet bare å koble remote start'en forløpig.

 

Fant ut hvilken ledning FRA coilen som ga tachometer/turteller liv og røre! :pray Det er den tynne grønne ledningen til den kontakten som går til coilen. Det er 3 ledninger til sammen til den kontakten, en (tjukk) svart - NEI, en (tjukk) grønn med brune striper - NEI og en liten tynn søt grønn ledning - BINGO! ;)

 

Håper dette var til hjelp?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår