Lotchie Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Hei, her er en utfordring.... Har problemer med en audi 80 2.0 E -92. Det er noe galt med forholdet luft/bensin. Symptomer: Når kald så starter og går den helt fint Når den blir varm så kommer dette: - Holder ikke turtall, hvis jeg gir gass så kveles den. dvs helt til turtallet faller til 8-900. Da kommer den igjen. - går 'urent' på tomgang når varm. - blir helt håpløs hvis den går lenge på tomgang. - - Stopper ikke helt - Bruker mye bensin.. :P Noen som har et tips eller kanhende en erfaring å dele? mvh Harald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotchie Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Bestilt time for å få testet 'hjernen' i innsprøytningssystemet på verksted i dag, ikke så mye annet du får testet på en så gammel bil sa verksmesteren. Skiftet vanntempraturgiveren, hjalp ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotchie Skrevet Februar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Gah... Her må det skiftes Lambdasonde til den nette pris av 2118,- wtf? og muligens et par potmeter... til noen tusenlapper Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotchie Skrevet Februar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Vel vel, ikke så mye hjelp å få her... Har i dag skiftet lamda sonde og fordelerlokk/rotor og bilen er mer eller mindre ok.! Håper noen har nytte av dette en dag :) Ha en god dag alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2005 Vel vel, ikke så mye hjelp å få her... Har i dag skiftet lamda sonde og fordelerlokk/rotor og bilen er mer eller mindre ok.! Håper noen har nytte av dette en dag :) Ha en god dag alle Bedre hjelp får du på http://www.nordicaudi.com/ eller http://forum.vwaudi-club.no/ Vwaudi-club krever at du medlem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Gah... Her må det skiftes Lambdasonde til den nette pris av 2118,- wtf? og muligens et par potmeter... til noen tusenlapper Vil tro du kan få ordnet dette til en mye rimligere sum om du får lånt deg en bukk (greit for å få ut lambdaen) og handler deler så langt det lar seg gjøre hos Mekonomen. Hatt bittelitt fusk med tomgangen på 2.3Een jeg kjører, og den har nå fått begge oljegiverene skiftet, begge tempmålerene skiftet, renset tomgangsregulator (er en elektromotor som sitter ved innsuget), er fortsatt bittelitt høy på tomgang, men bytte av lambda sist uke hjalp for tomgangsjaging. Resten av feilen mistenker jeg for å være falskluft. Er fort gjort at litt slike ting begynner å bli dårlig, så det kan godt hende det er slikt småplukk på din som bør ordnes også. Aner ikke hva slags potmeter etc du skal bytte, det er trolig noe du kun får hos Møller, evt hugger, men lambda-sonden er Bosch del, så der kan du kjøpe en universal på Mekonomen. Denne har riktignok ikke det lange stikket som går opp til ledningsnettet i motoren, men har du en loddebolt og krympestrømpe/elektrikertape så ordner du det kjapt. Der koster den 1000kr mindre enn hos Møller. ja, er medlem av vacn... :D ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.