Gå til innhold

Forsikring av golf ombygd til gti

Ranger emnet


113deluxe

Anbefalte innlegg

Det kommer an på hva du velger å registrere bilen din som... omregisrerer du den til type gti, vil du måtte betale gti forsikring, men finnes tilfeller av folk som har fått regisrert den som golf gl med gti motor i, men ikke spør meg hvordan de har klart det :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du omregistrerer ikke bilen når du godkjenner den med GTI motor, du bare godkjenner ombygningen.

 

I mitt vognkort står det 1988 Golf GL, 1.8 90HK som det alltid har gjort, men nederst er det lagt til en kommentar: Godkjent ombygget til G60 med 2.0 16V ABF

 

Om jeg kondemnerer min, så får jeg listepris for en 1.8 GL, men takstmann tar høyde for oppdateringer og tilstand på bilen før kræsj. Forsikringselskapet mitt ville faktisk ikke forsikre bilen med høyere forsikringsverdi når jeg spurte.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene når det gjelder "trim" på bil er jo at om en ulykke skjer, så skal det ikke ha noe å si, så lenge ikke det var effektøkningen som var skyldig i ulykken.

 

Sikkert noe av det samme som gjelder i forsikringsbransjen. Om du kræsjer, så er de fortsatt pliktige til å betale.

 

Men som SpeedWe1l sier (hva med å gjøre om den smilien til :vvell:, administratorer?), så får du bare igjen for en CL/GL om du skulle kræsje.

Dette bør ikke være noe stort problem, da listeprisen på hverken GL eller GTI er særlig høy (i guess), og at det er få som kjører rundt i Golf 2 med full kasko.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Du omregistrerer ikke bilen når du godkjenner den med GTI motor, du bare godkjenner ombygningen.

 

I mitt vognkort står det 1988 Golf GL, 1.8 90HK som det alltid har gjort, men nederst er det lagt til en kommentar: Godkjent ombygget til G60 med 2.0 16V ABF

 

Om jeg kondemnerer min, så får jeg listepris for en 1.8 GL, men takstmann tar høyde for oppdateringer og tilstand på bilen før kræsj. Forsikringselskapet mitt ville faktisk ikke forsikre bilen med høyere forsikringsverdi når jeg spurte.

 

hmmm.... når jeg godkjente min som 16v fikk jeg et nytt vornkort hvor det stod gti 16v.. stod ikke nevnt noe om 1,6cl som bilen var originalt.....

 

Sikkert forskjellig praksis fra plass til plass med dette..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår