Gå til innhold

Ny bil (golf II) prosjekt

Ranger emnet


Freeman

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny bil idag.

Bilen er en 88 mod II'er kjørt 195000 1,8 gl.

Har noen barnesykdommer som lekkasje i i fører dør (88dører), ligger dam med vann bak og kliss vått fremme. (noen som vet åssen dette fikses?)

Var innbrudd i bilen i natt så tenningslåsen er ødelagt pluss noen ledninger som er klippet over (er det voldsomt stress å flytte over fra den andre golfen jeg har?).

En bulk nedenfor høyre baklykt bak. ( noen som vet om det er en enkel sak å skifte ut den karosseridelen der?)

varmeapparatet er defekt.

Bilen er ellers rustfri og bulkfri og EU godkjent til feb 06. Bilen fikk jeg sinnsykt billig. :) Kunne ikke si nei:)

Bilder kommer.

 

Har en 86 mod front krasjet golf som delebil.. der har jeg 90 fanger bak (foran er ødelagt), hvite baklykter, effektanlegg, hjulbuelister, felger og senkesett som skal flyttes over.

 

her er delebilen:

DSCF0005.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lekkasje: Mangler du plastfolien som er mellom dørsida og døra? Hvis ja skaff en ny fra høggern. Uten denne vil du drenere mye av vannet som renner inn mellom vindu og pakning inn i bilen. Det er også lurt å stake opp dreneringshulla nederst i døra med en ståltrådbit med jevne mellomrom

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke.. må først då bilen hjem.. får jo ikke vrid nøkkelen i tenningen og rattlåsen går ikke av.. så får ikke slepet den heller. noen som har en ide? går det an å borre opp tenningslåsen? går rattlåsen av da?. må få den av på en lett måte da bilen står på en p plass der vi ikke kan holde på å skru:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelt... av med rattet og alle dekslene rundt brytere og ratt stamme... så skrur du av hele den elektriske kladasen med bliklys bryter og vindusvisker-hendel.... når denne er av, kan du skru ut den umbrako skruen som står under rattstammen helt oppe.. samtidig, så løsner du rattstammen i det første leddet omtrent nede med pedalene... nå kan du dra ut den øverste delen av ratt stammen og hele kladasen som rattlåsen sitter i.. når du har denne ute, er det lett å dra rattstammen ut av låsen, for så å montere alt igjen :)

 

Lykke til :) tar bare 15 min hvis en har teken på det :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått skiftet tenningslås. Var ikke store problemet. tatt ut hele interiøret fra "ny" bilen og skal legge i svart gulvteppe fra gamlebilen. skiftet pakninger (de på taket og de rundt dørene), satt p\å 90 fanger bak og hvite baklykter. skiftet kupe vifte.

 

Det jeg skulle hatt nå var :

vindusheis til 88 dør høyre side.

90 fanger foran med lys.

3 sprosset grill uten emblem.

grillist til 2 lykters. har en 4 lykters liggende visst noen vil bytte.

skjermbredder venstre fremme.

kunne og tenkt meg et nytt interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ventilasjonssystemet er deffekt som du sier. Kan det hende det er der vannet kommer inn.

Sjekk plast plata, under vindusviskerene. Er det sprekk i den, skal det ikke så mye til før det renner inn litt, og kommer ut nede ved luftutgangene.

Kan jo også være listene rundt døra?

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i ny list under panser og satt i alle nye pakninger og silikon rundt frontruta.. nå er den potte tett:) Fikk tak i 90 fanger på huggern men mangler pærehus til det ene blinklyset... noen som vet hvor dette kan skaffes? En kompis snakket om at det går an å koble en bryter på kaldstarten sånn at bilen får mer bensin når du trykker på den og da vil gå bedre. For meg høres ikke dette noe særlig ut. Noen som har prøvd?.

Går det an å få til konfilter på 1,8 forgasser? bilder?.

Lurer på en annen ting. Er det forskjell på skjermbreddere fra en 85 modell 0g 3n 88 modell? ser autospar selger to sett fra forskjellige årstall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fått tatt noen dårlige uvaskede bilder av nybilen.

Kjøpte meg nye vinterdekk (nokian hakkapelitta rsi 195/55/15) Lurer på å polere felgene litt og:)

Skal få tatt noen bedre bilder senere.

Skal prøve å skaffe meg g60 breddere og skal senkes en god del når snøen forsvinner.

golf_siden.jpg

felg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår