Gå til innhold

Klikke lyder etter oppslipp av speed!

Ranger emnet

BMWCruiser

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...

Nå skal ikke jeg påskrive meg for store kunnskaper, men på min bil hadde jeg vel ca samme problem. Hos meg - når det ble belastning på akselen - kom det en slags "knakelyd" bakenifra (nei, det kan ikke ha vært min egen fis). Forhørte meg litt med folk på Motor Technik i Skien som mente det enten var hjullageret på begge sider, eller kardangklokka. Og hip hop hurra det er dyrt å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
Hei!

Opplever en stadig sterkere lyd i bilen som sier "klikk" når jeg slipper opp gass pedalen. Hva kan det være?`

Bilen det er snakk om er en 318is 1993

Har samme probleme jeg og tror jeg.. en sånn "skurre/skrape/tikk-takk" lyd...

håper det er lagret.. skal ha den inn på verksted på fredag.. om så var at det er kardangen som har sett sine siste dager, så fant jeg en hos en huggern for 1500.- kjørt 138000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den bilen det er snakk om er jeg helt sikker på at bærebroa er ødelagt bak.

Men nå har jo han ikke den bilen lenger.

SirDude: Kardang til 1500,- som er i orden er jo akkurat som å få den gratis ;)

Jupp...

har kommet over priser der dem ligger på rundt 5000.-

såe 1500.- for en hel kardang er meeeget billig..

har en 320i 87 mod... hvor stor diff sperre er det på disse? viss dere skjønner? han riv jo på begge hjula uansett F hva jeg gjør.... en å anne skjelden gang så riv bare det en hjule.... kan tenke meg en 20-25% ?

`

men uansett... kan ikke helt se for meg hvorfor det er bærebroa som lager disse merk-snodige lydan... men men time will show...

høres spesielt godt når jeg kommer opp i 40km/t og oppover å skal til å gire.... altså under trilling med kjutsj inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den bilen trådstarter snakker om så er det bærebroa, på din vet jeg ikke. Husker en kamerat hadde dårlig kardang på sin 316. Når han holdt inne clutchen osv så kom det sånn ulelyder fra den. 18.000,- skulle de ha for nye hos Bavaria, hehe. Fikk tak i en mye billigere til slutt, husker ikke helt pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp...

har kommet over priser der dem ligger på rundt 5000.-

såe 1500.- for en hel kardang er meeeget billig..

har en 320i 87 mod... hvor stor diff sperre er det på disse? viss dere skjønner? han riv jo på begge hjula uansett F hva jeg gjør.... en å anne skjelden gang så riv bare det en hjule.... kan tenke meg en 20-25% ?

`

men uansett... kan ikke helt se for meg hvorfor det er bærebroa som lager disse merk-snodige lydan... men men time will show...

høres spesielt godt når jeg kommer opp i 40km/t og oppover å skal til å gire.... altså under trilling med kjutsj inne...

Det er ingen sperrevikling i den diffen der, men jeg mener den har en tendens til å rive på begge, når den synger på siste verset.. Been there done that :biker

-Krissa

Bil er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider