Christian Bigton Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Hei! Håper noen av dere der ute kan hjelpe meg! Jeg har en Audi A4 1.8TQ 96mod! Som jeg har trimmet med et firma jeg ikke vil si navnet på! (DÅRLIG ERFARING!!!!!!!) Det jeg har skiftet er: Ko4 turbo,neuspeed ko4 chip,frontmontert intercooler,ferrita eksos,supersprint kat erstatningsrør Feilkoden er Luftmassemåler signal for kraftig Har prøvd å skifte luftmassemålern,har kontrollert ladetrykksventilen og også prøvd å bytte den! kontrollert at slangene er koblet rett på ventilen! har skjekket at alle ledningene ned på luftmassemålern ser fin ut! Har fått mange forskjellige chipper før dette men ingen har fungert skikkelig! bilen går meget dårlig! Noen tips? Hilsen Desp A4 eier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Har du prøvd å plugge i org chipèn ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Originally posted by Christian Hei! Håper noen av dere der ute kan hjelpe meg! Jeg har en Audi A4 1.8TQ 96mod! Som jeg har trimmet med et firma jeg ikke vil si navnet på! (DÅRLIG ERFARING!!!!!!!) Det jeg har skiftet er: Ko4 turbo,neuspeed ko4 chip,frontmontert intercooler,ferrita eksos,supersprint kat erstatningsrør Feilkoden er Luftmassemåler signal for kraftig Har prøvd å skifte luftmassemålern,har kontrollert ladetrykksventilen og også prøvd å bytte den! kontrollert at slangene er koblet rett på ventilen! har skjekket at alle ledningene ned på luftmassemålern ser fin ut! Har fått mange forskjellige chipper før dette men ingen har fungert skikkelig! bilen går meget dårlig! Noen tips? Hilsen Desp A4 eier! Hmm, du har kjøpt et produkt, som ikke står til forventningene.. Burde det ikke da være enkelt å presse firmaet som har trimmet bilen din, til å løse dette problemet?? Eller monterte du alt selv? Hvis jeg har hørt riktig, så tror jeg jeg vet hvilket firma du brukte.. Ble nevnt noe sånt tidligere engang av noen her inne mener jeg. Og hvis det stemmer, så er jo de såpass store, at de har prøvd seg litt på disse bilene før!??! Hvorfor hjelper de deg ikke?? Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 Nå vet jeg ingen ting om denne 'chippinga'. Men jeg kan ikke se hvordan det kan ha noe innvirkning på feilkodesystemet. Det kan være en feil på styreenheten. :rolleyes: Får håpe det er noe annet litt billigere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Januar 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2003 sikker på at du ikke har en Påpp-åff da? 1.8t er vel ikke så glad i sånnt vel? ps. ja jeg vet at det ikke heter påpp-åff men jeg sier det fordet! Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Originally posted by Schlasken sikker på at du ikke har en Påpp-åff da? 1.8t er vel ikke så glad i sånnt vel? ps. ja jeg vet at det ikke heter påpp-åff men jeg sier det fordet! Ser på b4u, at TS har svart på dette spm.. Han sier at styreenheten til de første A4T ikke er egnet til videre trimming.. Regner med han vet et og annet om dette ;) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Originally posted by ola Ser på b4u, at TS har svart på dette spm.. Han sier at styreenheten til de første A4T ikke er egnet til videre trimming.. Regner med han vet et og annet om dette ;) 96mod a4 1,8t er ikke noe bra styreenhet og chippe sies det, å den kaller ikke klare trykk over 0,99bar for styreenheten skjønner ikke det.. Røkk ut driten og monter inn en annen styring av motoren vi du har en 96mod.. koster jo bare ca 14.000.- for noe annet.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 : ....det finnes ingen bra programmer til 557 styringsboksen -de er veldig bra til vanlig chipping,men det blir bare tull når man bytter turbo,og skal trimme videre... kun en løsning: bytte ledningsnett og styringsboks til 97-99 mod. type 557 T !!!! tommy Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Er det ikke mulig å løse dette problemet med en type boostcut controller?? Det brukes på japse biler til å hindre signalet som går til hjernen å overstige de berømte 4.1 - 4.4 V. Det er bare en elektronisk sak som tar inn signalet fra luftmasse måler og gir ut det som hjernen maks klarer. Og i dette tilfelle tror jeg signalet ikke skal overstige 4.1 - 4.4V. Hvordan det da blir med bensin oppover tør jeg ikke svare på, men det kan jo være en løsning?? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 sorry det går ikke ann å lure motronic a4'n har heller ingen map sensor,den regner ut alt selv.... hvorfor mikse og trikse ? det er ikke så dyrt og bytte..... Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 mr.happy: så du mener at man skal kjøpe en boostcontroller,også ødelegge styringsboksen..... jeg går for den rimeligste versonen: bytte styringsboks....uten å kjøpe boostcontroll !! dette burde du vite som har jobbet på vag !!!!! ps: vag sine verksted håndbøker finnes på urdu !! http://www.urdu@vag.com :D Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Originally posted by TS-Racing : ....det finnes ingen bra programmer til 557 styringsboksen -de er veldig bra til vanlig chipping,men det blir bare tull når man bytter turbo,og skal trimme videre... kun en løsning: bytte ledningsnett og styringsboks til 97-99 mod. type 557 T !!!! tommy Hadde det ikke vært bedre og lettere med Haltech???;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TS-Racing Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 nei.... med mtm har du fortsatt dagnose systemet iorden ,da kan vag ta service +at da går det ann å få solgt bilen etterpå !! Siter TS-Racing t.90038980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Originally posted by TS-Racing nei.... med mtm har du fortsatt dagnose systemet iorden ,da kan vag ta service +at da går det ann å få solgt bilen etterpå !! Klarer dem ikke og gjennomføre en service uten og ta diagnose?? :( Kan ikke vare mye til verksted det..;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Januar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2003 Originally posted by TS-Racing mr.happy: så du mener at man skal kjøpe en boostcontroller,også ødelegge styringsboksen..... jeg går for den rimeligste versonen: bytte styringsboks....uten å kjøpe boostcontroll !! dette burde du vite som har jobbet på vag !!!!! ps: vag sine verksted håndbøker finnes på urdu !! http://www.urdu@vag.com :D Makan til holdning..... Og du... jeg snakker ikke om boostcontroller. Jeg snakker om en boostCUTcontroller. En som denne Jeg vet dette siden jeg har jobbet på vag. Og jeg tror dette kan være en løsning, en billig løsning. Og man ødelegger ikkenoe, denne fungerer MEGET bra. Jeg prøvde bare å komme med et alternativ.... kanskje dette er løsningen, kanskje det ikke er.... ingen som vet før det er prøvd ut på audi. Men det funker på alle japse biler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg