Gå til innhold

Lakkforskjeller etter oppretting

Ranger emnet

KingCamel

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk tilbake bilen min fra oppretting for et par dager siden. Den har tydelige fargeforskjeller mellom panser og skjermer. Hva bør jeg gjøre? Gi faen? Klage til oppretter/lakkerer? Klage til forsikringsselskap?

Noen som har vært borti det samme?

Hvordan står jeg juridisk i et slikt tilfelle?

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KingCamel

Hei. Fikk tilbake bilen min fra oppretting for et par dager siden. Den har tydelige fargeforskjeller mellom panser og skjermer. Hva bør jeg gjøre? Gi faen? Klage til oppretter/lakkerer? Klage til forsikringsselskap?

Noen som har vært borti det samme?

Hvordan står jeg juridisk i et slikt tilfelle?

mvh

Tok de en lakkprøve før lakkering eller lekkerte de kun etter lakkoden? Vet du noe om det?

For hvis de tok en lakkprøve så kan du prøve å polere hele bilen, kan faktisk bli likere av det...men hvis de kun lakkerte etter lakkoden og det er lenge siden bilen er lakkert sist(altså gammel lakk) så vil fargen aldri bli den samme....dessverre

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Tok de en lakkprøve før lakkering eller lekkerte de kun etter lakkoden? Vet du noe om det?

For hvis de tok en lakkprøve så kan du prøve å polere hele bilen, kan faktisk bli likere av det...men hvis de kun lakkerte etter lakkoden og det er lenge siden bilen er lakkert sist(altså gammel lakk) så vil fargen aldri bli den samme....dessverre

Mvh. Kim Henriksen

De gikk etter lakkoden dessverre.. Er nok 11 år siden den var lakkert sist..

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det nok ikke mye du egentlig kan gjøre, siden de da har sitt på det tørre. De gikk utfra lakkoden, og fikk det ønskede resultat.

Ett tips for å viske ut litt forskjell, er å ta lakkrens, og polere den delen av bilen som ikke er nylakkert. Får litt beder resultat.

Viss du ikke har prøvd det allerede da.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag!

Bedre å spørre De om hva som har skjedd, enn at du går rundt å "baksnakker" verkstedet. Greit å gi de sjansen til å rette opp hvis det har skjedd en glipp.

Åssen vet du at de bare har gått etter lakkode?

I 99.99999999999% av tilfellene blir lakken mikset til for å passe bilens farge best mulig. Lakkoden er bare utgangspunktet, deretter blir den nærmeste nyansen valgt for tilslutt å mikses til.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er 11 år siden bilen ble lakkert, tror jeg nok det er grunnen... Fikk det samme på en Civic som jeg lakkerte for noen år siden...

En annen grunn kan være at fargen finnes i mange nyanser. Disse har faktisk samme lakkode, noe som gjør det sinnsykt vanskelig å finne riktig nyanse... Vet om flere som har slitt med dette...

Andre

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider