saab_alex Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hei folkens.. har en saab 900 turbo bilder kan dere se her forresten http://www.saabturboclub.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3762&highlight=lakkering Skal ha inn et bur i saaben etter hvert. Tanken var at jeg skulle registrere den som en gatebil hos biltilsynet. Men da må jeg ha godkjent bøttestol og 4-p seler og alt. her er regelementet til en gatebil: "1. Beskyttelsesbur Beskyttelsesbur med dørstrever på førerside og 2 strevere bakover fra bøylens høyeste del. Min. 6 og maks. 10 innfestninger til karosseriet i henhold til NSR § 304. Tideligere lisensierte biler med flere innfestinger av buret til karosseriet kan søke NBF om dispensasjon. Bøylen skal være bygget i henhold til byggetegningene i bilsportsboka og i de materialer som er spesifisert der. Alternativt kan bur være fra en godkjent burbygger og utstyrt med sertifikat fra denne. Bur utstyrt med sertifikat kan ikke endres, sveises, eller bearbeides. 2.2. Sikkerhetsseler Minimum 4 punkts FIA godkjent sele med sentral lås i henhold til NSR § 304.8 2.3. Førerstol FIA godkjent førerstol montert i henhold til NSR § 304.9 2.4. Hovedstrømbryter Jfr. NSR § 307 A " ---------------- Si den jeg ikke har bøttestoler bare 2 av disse: og bare vanlige seler har jeg en plan. Hos Drift Club Norway så er det et "tilegg" til Bilsportboka, der står det litt om at du bare må ha bur som er bra, og at du kan ha vanlig stol og 3-p seler. utdrag av reglementet for gateregistretre biler: 10.1 Beskyttelsesbur Beskyttelsesburet skal ha dørstrever på førerside, og 2 strevere bakover fra bøylens høyeste del. Minimum 6 innfestninger til karosseriet i henhold til NSR § 304. Bøylen skal være bygget i henhold til byggetegningene i bilsportsboka og i de materialer som er spesifisert der. Alternativt kan bur være fra en godkjent burbygger og utstyrt med sertifikat fra denne. Bur utstyrt med sertifikat får ikke endres, sveises, eller bearbeides. Buret kan brukes som en forsterkning/oppstiving av karosseriet. 10.2. Sikkerhetseler Minimum 3 punkt sele. Fia godkjent 4 punkt eller mer er tillatt. 10.3. Førerstol Orginal eller i henhold til NSR § 304.9 ------------------------------------------------ Da er spørsmålet om jeg kan bruke dette reglementet til å å godkjent bilen emd bur. hva kommer det til å stå i vognkortet egentlig? kom gjerne med innspill. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 feil forum! Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Feil forum er det vel ikke, men jeg vil anbefale deg å høre med NBF om dette. Det tekniske reglementet for drifting er kun et forslag, og det er pr. dags dato ikke noen egen vognlisens for driftebiler. Det vil det neppe bli heller, ettersom drifting bør være åpent for biler fra både rally, rallycross og racing... Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 oki, kjipern da! men men..:( Tenkte jeg kom til å få svar fra deg FSR. Takker Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2005 Dere som har bur i bilene deres,har dere det godkjent på noe måte. hvis dere har skilter på mener jeg.. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d_wax Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 er jo godkjent med halvbur på vanlig registrerte biler ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 3, 2009 Rapporter Share Skrevet November 3, 2009 Det er lenge siden 5.februar 2005, faktisk nesten 5 år siden... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg