Gå til innhold

Varvräknar, montasje

Ranger emnet

chiller

Anbefalte innlegg

Originally posted by chiller

Har nå fått turteller til å montere i instrumentpanelet (Noen som har lyst på en billig klokke?), men hva slags kabler skal jeg koble på bak der? Har hørt noen rykter om at de kanskje ligger ferdig lagt opp, og det bare er å koble på (omtrent...)

Det eneste du må gjøre er å trekke opp en ledning fra Coilen som skal inn på turtelleren....

Ellers er allt annet klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

Det eneste du må gjøre er å trekke opp en ledning fra Coilen som skal inn på turtelleren....

Ellers er allt annet klart :D

vist det er original turteller ligger de ledning til den bak instrumentpanelet en plass... er en rød og vit lednig

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke grønn, rød og hmm... brun? rød til strøm, grønn til coil og brun til jord? vet ikke helt, skal akkurat til å skifte selv jeg, blir herlig med hvite instrumenter as :D og blå dioder :D

vet i alle fall at ekstramonterte turteller har svart på jord, rød på tenningsstrøm og grønn på coil, correct me if I am wrong ppl....:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by x8|volvo

er det ikke grønn, rød og hmm... brun? rød til strøm, grønn til coil og brun til jord? vet ikke helt, skal akkurat til å skifte selv jeg, blir herlig med hvite instrumenter as :D og blå dioder :D

vet i alle fall at ekstramonterte turteller har svart på jord, rød på tenningsstrøm og grønn på coil, correct me if I am wrong ppl....:rolleyes:

Har ikke moent det selv, men det var en anne volvo 240 eirer som sa det til meg at han bare satte på den hvite/røde og da funket den.

Strøm får den fra samme plassen som klokke altså gjennom printplate til de andre instrumenten.

Ekstre montering stemmer fargen du har listet opp.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VolvoMan

vist det er original turteller ligger de ledning til den bak instrumentpanelet en plass... er en rød og vit lednig

Stemte 100%! Lå ferdig bak der med kabelsko og greier, bare å dytte turtellern inn der klokka stod og feste den kabelen så funket det!

Men jeg så at turtelleren tok tre ting fra kretskortet... (klokka tok to av de samme), +12v, jord og hva er det siste?

Den trenger vel ikke mer enn +12v, jord og fra coilen (det var vel det den røde og hvite var?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la du opp den kabelen fra coilen eller plugget du bare til? hvis du ikkje la opp noe e vel det siste antall omdreininger? hvis räknaren e elektrisk då.. bare et forslag, siden eg ikkje har tvåförr ;)

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra info:

Er veldig fint at dem har lagt opp ledning orginalt da du bør bruke en skjermet kabel for å få minst mulig forstyrrelser. Har ikke skjermet ledning i min (var ikke lagt opp orginalt i min '84 GL såvidt jeg veit) og turtelleren oppfører seg rart. Men med skjermet ledning fungerer den utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider