chiller Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Har nå fått turteller til å montere i instrumentpanelet (Noen som har lyst på en billig klokke?), men hva slags kabler skal jeg koble på bak der? Har hørt noen rykter om at de kanskje ligger ferdig lagt opp, og det bare er å koble på (omtrent...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by chiller Har nå fått turteller til å montere i instrumentpanelet (Noen som har lyst på en billig klokke?), men hva slags kabler skal jeg koble på bak der? Har hørt noen rykter om at de kanskje ligger ferdig lagt opp, og det bare er å koble på (omtrent...) Det eneste du må gjøre er å trekke opp en ledning fra Coilen som skal inn på turtelleren.... Ellers er allt annet klart :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by Texascom Det eneste du må gjøre er å trekke opp en ledning fra Coilen som skal inn på turtelleren.... Ellers er allt annet klart :D vist det er original turteller ligger de ledning til den bak instrumentpanelet en plass... er en rød og vit lednig Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 er det ikke grønn, rød og hmm... brun? rød til strøm, grønn til coil og brun til jord? vet ikke helt, skal akkurat til å skifte selv jeg, blir herlig med hvite instrumenter as :D og blå dioder :D vet i alle fall at ekstramonterte turteller har svart på jord, rød på tenningsstrøm og grønn på coil, correct me if I am wrong ppl....:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by x8|volvo er det ikke grønn, rød og hmm... brun? rød til strøm, grønn til coil og brun til jord? vet ikke helt, skal akkurat til å skifte selv jeg, blir herlig med hvite instrumenter as :D og blå dioder :D vet i alle fall at ekstramonterte turteller har svart på jord, rød på tenningsstrøm og grønn på coil, correct me if I am wrong ppl....:rolleyes: Har ikke moent det selv, men det var en anne volvo 240 eirer som sa det til meg at han bare satte på den hvite/røde og da funket den. Strøm får den fra samme plassen som klokke altså gjennom printplate til de andre instrumenten. Ekstre montering stemmer fargen du har listet opp. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by VolvoMan vist det er original turteller ligger de ledning til den bak instrumentpanelet en plass... er en rød og vit lednig Stemte 100%! Lå ferdig bak der med kabelsko og greier, bare å dytte turtellern inn der klokka stod og feste den kabelen så funket det! Men jeg så at turtelleren tok tre ting fra kretskortet... (klokka tok to av de samme), +12v, jord og hva er det siste? Den trenger vel ikke mer enn +12v, jord og fra coilen (det var vel det den røde og hvite var?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 la du opp den kabelen fra coilen eller plugget du bare til? hvis du ikkje la opp noe e vel det siste antall omdreininger? hvis räknaren e elektrisk då.. bare et forslag, siden eg ikkje har tvåförr ;) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Kabelen er allerede lagt opp originalt fra coilen av Volvo Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manuell Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 trenger bare å plugge ledning fra trurtelleren hvor det er merket "1" til minusen på coilen.. værre er det ikke Siter Opel Astra1,7 TDI Nissan 200sx s13 D-Spec BMW e28 Is bil Suzuki bandit Draps maskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Gutter. det fungerer hos han og leser dere lengre opp så ser dere at det allerede er lagt opp ledning originalt i volvoen fra coilen så du kan montere turteller.. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Stemmer! Der er en hvit/rød tror jeg. Var vertfall noe slikt med meg. Så ledningen er der med meg også.. regner med alle har den.. men er ikke sikker på det. Mvh. Fredrik :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Er nok standard på alle tenker jeg ja. For er dyrere å lage 2 forskjellige ledningsnett når det bare skorter på 1 ledning :D Og at den er rødhvit står nå lengre opp det også :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2005 Ekstra info: Er veldig fint at dem har lagt opp ledning orginalt da du bør bruke en skjermet kabel for å få minst mulig forstyrrelser. Har ikke skjermet ledning i min (var ikke lagt opp orginalt i min '84 GL såvidt jeg veit) og turtelleren oppfører seg rart. Men med skjermet ledning fungerer den utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg