safoll Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Av og til når jeg kjører nedover bratte bakker, og lar bilen bremse på girene, for så å gi gass igjen, så kommer det litt blårøyk ut eksospotten. Hva kommmer dette av? Ventiltetningene, eller kan det være litt for mye olje på motoren? (Nei, turboen er det ikke, den ble grundig sjekket i går.) Edit: Må også legge til at jeg har kjørt en stund med en "knekk" på oljereturslangen min. Turboen hadde heldigvis ikke tatt skade av det. Kan det være oljen som ikke har kommet igjennom returen, som ligger igjen i rørene og forbrennes i eksosen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by feskar Av og til når jeg kjører nedover bratte bakker, og lar bilen bremse på girene, for så å gi gass igjen, så kommer det litt blårøyk ut eksospotten. Hva kommmer dette av? Ventiltetningene, eller kan det være litt for mye olje på motoren? (Nei, turboen er det ikke, den ble grundig sjekket i går.) Edit: Må også legge til at jeg har kjørt en stund med en "knekk" på oljereturslangen min. Turboen hadde heldigvis ikke tatt skade av det. Kan det være oljen som ikke har kommet igjennom returen, som ligger igjen i rørene og forbrennes i eksosen? Det kan godt være ventiltetterne dine det ja...For blårøyk ut eksosen betytr at det kommer olje inn i forbrenningskammeret. Så enten ventiltettere eller stempelringene dine...(Håper på tetterne for din skyld) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by Excaliburz Det kan godt være ventiltetterne dine det ja...For blårøyk ut eksosen betytr at det kommer olje inn i forbrenningskammeret. Så enten ventiltettere eller stempelringene dine...(Håper på tetterne for din skyld) Ok. Er det noen annen måte å finne ut om ventiltetterne eller stempelringene lekker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Hvis stempelringene eller ventiltetningene lekker, burde det da kanskje være olje på pluggene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Har du mye slark i staget i turboen? Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Originally posted by triggerhappy Har du mye slark i staget i turboen? Er ikke noe slark der nei. Tok opp pluggene nå, alle så helt greie ut. Peilet oljen samtidig, og den var laaangt over maksimum. Regner med at det er det som fremkaller blårøyken, finner ikke noen andre grunner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.