Gå til innhold

Vil Ikke Lade(mazda 323)

Ranger emnet


Jalli

Anbefalte innlegg

Hei folkens! håper det er noen her som kan hjelpe meg...mazdan min(Mazda 323 1.5LX 1987) vil ikke lade bateriet!Tenkte at dynamoen var gåen...har bytta den(monterte ny dynamo nå i stad) og den funka heller ikke...batteriet tar ikke til seg strøm...bilen kan stå og gå og når jeg slår den av(etter en lang tur) og prøver og starte den igjen skjer det ikke noe(eller..det er så vidt lys i "bateriet og brekket" lampene...begynner og lure om bateriet er gåent...siden jeg lada det i 3timer med sånn bra bil lader(skal lade opp et bil batteri på 2-3timer)så kjørte jeg ca 5-6km så begynte alt av lys og dimme(igjen!):mad: begynner og bli forbanna siden jeg fikk lappen i går!(3/2/05) argh!

Noen forslag om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta batteri i går...begynte og tømme seg etter 3-4timer(FAEN!)...parkerte og skulle bare prate med noen venner...når jeg skulle kjøre igjen(den starta:D )så ville faen meg ikke vindusviskerne funke!:confused: faen i helvette ass!blir forbanna!titta i motorrommet på sikringer der...er 2 30amp som er litt mistenkelige ut(de andre er heelt shiny uten om de 2 30ampene som ser litt "slitne" ut(tråden er halvert og ser svidd ut)også slutta det "bateri" lyset når jeg vrir om nøkkelen og funke...ARGH! noen som veit hva faen som er galt ell?(sorry ordforbruket men blir FORBANA!angry angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er et vanlig 323 problem.

Hvis du har bytta dynamoen er det helt sikkert en sikring, om jeg ikke husker feil er det en lednings sikring.

Prøv å bytte sikring.. Har du riktig uflaks er det overspenning sånn at sikringa går igjen, da har du en kose jobb med ledningsnettet:)

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår