Gå til innhold

Kartleser omkom i voldsom rallykrasj

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

For meg ser det ut som en BMW M3 E30, man kan se skjermbreddingen ganske tydlig. Virker nesten som om de prøver å kriminalisere rallykjøringen i avisa.

 

Dette er jo en tragisk hendelse. Men det er sånt som kan skje i rally, og det tror jeg de fleste som er med vet om.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser breddinga ja.. trodde også først det var en golf.. det sier jo kanskje litt over hvor kraftig kræsja den er. Dette er veldig leit. Og jeg kondoloere selvsagt til kartlesers nærmeste og familie og også til sjåføren.

Rally er jo en risikosport

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har skrevet i andre forum, så er dette en veldig tragisk ulykke.

Er ikke noe annet jeg kan gjøre enn å kondolere.

 

Nå venter det noen dager intens irritasjon ovenfor mediene som nok kommer til å ha noen vanvittige meninger og utsagn.

 

Det har vi sett allerede idag, hvor de fremhever at vanning av løypa var årsaken til ulykka... dette på tross av at de henvendte seg til henning isdal (injection/tv-media) og han presiserte at isunderlag er sikrere å kjøre på enn gruss/delvise ispartier, til tross for dette så sier sensasjonsmediene at dette er årsaken til ulykka :nono:

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har skrevet i andre forum, så er dette en veldig tragisk ulykke.

Er ikke noe annet jeg kan gjøre enn å kondolere.

 

Nå venter det noen dager intens irritasjon ovenfor mediene som nok kommer til å ha noen vanvittige meninger og utsagn.

 

Det har vi sett allerede idag, hvor de fremhever at vanning av løypa var årsaken til ulykka... dette på tross av at de henvendte seg til henning isdal (injection/tv-media) og han presiserte at isunderlag er sikrere å kjøre på enn gruss/delvise ispartier, til tross for dette så sier sensasjonsmediene at dette er årsaken til ulykka :nono:

 

Sitat fra Henning Isdal på http://www.norsk-rally.com

 

"Undertegnede la mye innsats ned i å forklare både NRK`s lokalkontormedarbeider og red. ansvarlig i Oslo at vanning av løypa var vanlig i rally - og at det faktisk ble gjort for å skape bedre kjøreforhold. Med direkte referanse til hva som gjøres i alpin skisport.

 

Utrolig nok klarer NRK å vinkle saken helt motsatt - og insinuerer altså at vanningen for å lage is skal ha vært en slags årsak til ulykken. Jeg er sjokkert over dette - og ikke minst utrolig skuffet at to voksne mennesker og erfarne journalister bedyrer overfor meg at de har forstått hva dette går ut på, men likevel velger å vinkle saken helt motsatt. Jeg har snakket med medarbeideren på NRK`s lokalkontor om dette og han sier at han er like sjokkert som meg over dette - og har gitt beskjed til hovedredaksjonen om at "poenget" med vanningen skal utelates i framtidige reportasjer.

 

Jeg er selv utdannet journalist og har utøvd dette yrket i snart 30 år. Noen ganger er jeg skamfull på vegne av min yrkestand. En slik følelse hadde jeg kl. 19.00 i dag.

Henning Isdal"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat VG i prat med Petter Solberg:

 

Petter Solberg lider med hele det norske bilsportmiljøet.

 

- Norske arrangører er veldig flinke. Det er proffe folk i bilsportforbundet. Veiene er veldig bra i forhold til hva vi opplever mange andre steder utenlands. Jeg har også inntrykk av at nordmenn respekterer rally mer enn folk ute. Da tenker jeg spesielt på at det aldri står publikum i yttersvinger, sier han.

 

- Hva synes du om at arrangørene sprøytet veibanen, slik at den ble isete?

 

- Isete veier er vanligvis en fordel. Da er bilene ekstra godt skodd. Det er bedre å kjøre på slikt underlag enn på asfalt og grus, sier Subaru-stjernen.

72 Camaro 402 SS

74 Escort MK1

89 BMW touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvis rally skal forbys pga risiko da er det bare å forby fotball, alpint, bob og masse andre søplesporter som har minst like høy risiko. Rally kommer nok ikke verst ut hvis man begynner å se på statistikker tror jeg.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår