Gå til innhold

Ny Verdensmester??

Ranger emnet

JOkkis

Anbefalte innlegg

noen som tror det er mulig å få en ny verdensmester i år?

eller vil ferrari dominere som vanlig?

vil toyota komme hardere?

klarer rennå å kapre noen plasser (ikke så flink i fransk)

eller skal williams klare noe i år?

selvfølgelig har vi McLaren da

noen som har noen tanker før alt braker løs?

JOkkis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

hmm trur det kommer til og bli veldig mye endringer i løpet i år, med tanke på atte de har flytet rear vinga fremover for og miste downforcen. slik atte de mister feste osv. pluss atte de skal ha en maskin som holder 2 løps helger, altså fredag lørdag og søndag. de får også kun benytte seg av et dekk sett. det skal holde hele helgen viv jeg ikke mins feil( rettelse om jeg tar feil)

også kommer det til og være nytt kvliksystem. så alt er mulig, jeg selvfølgelig håper M. Schumacher vinner siden jeg har holdt med han nå i 10 år starter på de 11 året.. men hadde vært moro med konkuranse:D

så dette trur jeg kommer til og bli et spennende år:D

Mazda 929 Hard Topp Coupe 1976

IN CAR WE TRUST

May the downforce be with you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo ikek være noe trygt da

bruke de samme 4 dekkene en hel helg?

med de hastighetene og varmeutviklingen i dekkene, så kommer de jo til å skli rundt på banen, eller av

Det jeg mener også.. Med den kjøringa de blir utsatt for så må det jo være farlig å kjøre så lenge på samme sett med dekk!

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo ikek være noe trygt da bruke de samme 4 dekkene en hel helg? med de hastighetene og varmeutviklingen i dekkene, så kommer de jo til å skli rundt på banen, eller av

Så på et innslag om Williams-teamet på BBC News, og fikk der inntrykk av at dette med ett sett dekk, gjaldt for selve løpet, og ikke for hele helga. Grunnen til det, var visstnok og få ned hastigheten, slik at det skal bli jevnere for alle teamene.

Men bare 1 sett dekk for et 2 timers-løp kan bli spennende nok, spesielt hvis man da har valgt tørrværs-dekk, og det begynner å høljeregne sånn på slutten av løpet. Væromslag skjer jo fort.....Spørs om det er så mange som kommer til mål da.....

mvh

Pantera

'07 Citroén C4 1.6 HDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er et sett med dekk fra kvaliken lørdag, til løpet er slutt. Motorene skal holde to komplette helger.

Regelendringene gjelder samtlige lag, og de eneste som vinner på det er de som har hatt motorer som har holdt 100% av tiden, har slitt lite dekk, og har hatt det beste aerodynamiske forspranget, Ferrari. Har haldt med ferrari i mange år nå, og mener fremdeles at hele dette klusset er FIAs feil. Alle regelendringene i det siste som liksom skulle gagne sporten har vært i Ferraris favør på et eller annet vis. De eneste som ikke kan (vil) se det er FIA selv, og Bernie. Lurer på hvor dette skal ende. Men jeg minnes en periode på 90-tallet da Williams var overlegne. Da ble det også regelendringer som faktisk gjorde at Williams mistet litt av forspranget sitt. La oss håpe at FIA klarer å koke sammen noe som funker snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på et innslag om Williams-teamet på BBC News, og fikk der inntrykk av at dette med ett sett dekk, gjaldt for selve løpet, og ikke for hele helga. Grunnen til det, var visstnok og få ned hastigheten, slik at det skal bli jevnere for alle teamene.

Men bare 1 sett dekk for et 2 timers-løp kan bli spennende nok, spesielt hvis man da har valgt tørrværs-dekk, og det begynner å høljeregne sånn på slutten av løpet. Væromslag skjer jo fort.....Spørs om det er så mange som kommer til mål da.....

mvh

Pantera

hmm altså¨de får lov til og skifte dekk vis det begynner og reine da..

også vis det er store skader som rift osv i dekkene å vis man punkterer...

Mazda 929 Hard Topp Coupe 1976

IN CAR WE TRUST

May the downforce be with you!

Lenke til kommentar
Del på andre sider