Gå til innhold

forsikring

Ranger emnet

oter11

Anbefalte innlegg

hei.

jeg driver og kjøper en volvo 245 gl,denne bilen er godkjent ombygd til en turbo intercooler.

eieren av denne bilen nå,har forsikret den som en vanlig gl.

lurte på om det er lovlig,spare jo ca 3000 kr i året på det.

3000?!? åssen selvskap er det a???

Jeg måtte ut med 1000spenn extra på oppgradering fra gl te turbo, men det firma jeg bruker nå har ikke hørt om 240Turbo så hos dem spilte det ingen rolle, så der er den regga under b21 GL. morsomt;)

Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line

Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat)

x MB 300ce 91/94mod. Sportline

x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50

Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har forsikring hos sparebank1,der skal de ha 6200 for kasko og 7000 for topp kasko,har 70% bonus.

han som har bilen nå betaler 3000 kr for kasko,da er den forsikret som gl.

Det blir for dumt å sammenlikne sånn.

Forsikringspriser avhenger av veldig mye forskjellig, og man kan ikke si at en bil er dyrere fordi den er dyrere på deg enn en annen bil er på en annen person. (elns).

Du må i hvertfall ringe og høre hva de forskjellige bilene koster på _deg_

Uansett så legges vel bare reg.nr. inn, og den forsikres som hva de får opp der? Pass i så fall på å få med at det er en turbo, så du får igjen for en turbo hvis det skulle skje noe.

Nå vet ikke jeg hva verdien er på noe sånt, men det er skjelden noe butikk å ha kaskoforsikring på biler til under 100K. En ting er at det koster mer i året hvis det ikke smeller, en annen ting er at du taper den samme bonusen, og har de samme egenandelene om du vraker bilen og den er verdt 20.000 eller 200.000.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting....

hvordan er det bonusordingen er? La oss si at man forsikrer en bil, men kun har den i en mnd.før man sier opp forsikringen. etter det går det la oss si; 2 mnd før du kjøper en annen bil å forsikrer den, får man da det bonustillegget man skal få, eller må du ha en bil sammenhengende et helt år?

sry for at jeg søpla til tråden din, men jeg har alltid lurt på det. orket ikke starte en ny tråd :)

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider