Gå til innhold

Noen ganger så lurer jeg.....

Mrleone

Anbefalte innlegg

Morn igjen..

Idag Lørdag 25-1-03

var jeg en tur i Oslo..

Inne og besøkte noen kompiser..

Gutta ville se Evo`n og ta en test runde.. Vi tok noen raske runder i sentrum, men følte for litt extra fart så vi la ivei på E18 mot Drammen..

I fin hastighet (100km) kjørte vi på vei ut av byen... Kom ut til avkjøringen til Fornebu da det plutselig skvatt opp en Pol10 bil bak oss... Raske som vi var smekket vi på oss bilbelte og la oss i 90km/h! Var litt usikker på om det var oss dem var nyskjerrige på, så jeg valgte og bytte fil, men...joda mr pol10 kom etter! Det gikk ikke mange sekundene før blålys i hue og ræ*** slår mot meg i speilene.. Og inn til siden bar det.... Hmmmmmmmm hva skjer nå? er det nå vi må putte hendene ut av vinduet, åpne bildøren fra utsiden, ned i kne stående langs bilen med hendene på hodet??? Tankene var mange i det jeg ser 2 stk pol10 menn kom mot oss bakfra!!! 1 mann gikk på innsiden av bilen, mens den andre kom opp på min side.... Med små søte engle øyne kjørte jeg ned ruten og sa... " hei! hva gjelder saken..??"

Nå er det vel jeg som stiller spørsmålene her... dundret det tilbake fra herr pol10 man!! Vognkort og førerkort TAKK!!! Smallt det på nytt .... Med et dårlig smil om munnen overleverte jeg de nødvendige dokumenter...

I mellom tiden hadde herr pol10man nr 2 sjekket bilen min med argus øyne... plukket på skiltet foran, dyttet i enderøret på eksosen, lest på alle små koder tall og siffer han kunne finne rundt om.. Og idet ferden hans rundt vogna mi endte opp ved vinduet mitt og herr pol10man nr1, tok han ett laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt blikk inn bilen...

Herr pol10man nr 1 mumlet noe og de begge gikk bak bilen... langt i det fjerne, mens hundrevis av biler drønnet forbi, hørte jeg dem mumlet noe om.. blablab uorginalt skilt foran...blabla.. sjekk opp..blabla... fører ikke fra Oslo..blabla....

Etter 2 min. mumling kommer dem tilbake, jeg titter opp, smiler bredt med colgate gliset mitt, og sier: allt i orden vell!?!?!

Yepp fikk jeg tilsvar, samtidig som alle dokumenter blir levert tilbake... Og mens jeg putter ting tilbake der jeg hentet dem, sier herr pol10man nr1: kjørt noe rally med bilen a???

Jeg snur meg raskt og stammer ne...n...ne...nei! Men går`n fort a? sier han på nytt, idet han slenger haka ned på vindu`s kanten.. Igjen svarer jeg høflig... det vet jeg ikke.... er jo ikke lov og kjøre fortere enn 100km/h i Norge vettu..... Nei sant det, men hva med Tyskland a.....sier herr pol10mann på nytt...

Sorry men der har jeg ikke vært ennå, får jeg mumlet frem samtidig som jeg febrilsk leter etter en cola mellom setene!

Jaja....fin bil ivertfall da, smiler han mens han snur seg for og gå tilbake til sin egen bil...

Kan jeg kjøre? roper jeg med cola flaska i munnviken....

Tommelen opp fikk jeg som svar, når pol10mann nr 1 setter seg inn i sin bil og kjører avgårde...

Tilbake sitter 3 STORE spørsmåls tegn i 1stk Evo langs E18!

Hvorfor??? Hva galt hadde vi gjort???

Finnes det ingen rettferdighet i dette land..??

Har pol10 ikke annet og gjøre enn og trakasere 3 ordinære gutter som kun er ute og tester asfaltens kvalitet på E18???

Noen ganger så lurer jeg........ :(

P.S: Til dere som da suste forbi oss i 100km/h med neser, lepper og øyne tett klistert til sideviduet, så kan jeg forsikre om att dette ikke var nok et opptak av en Miami Vice episode.

Takk.

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

den første tiden jeg kjørte rundt her hjemme, ble jeg stoppet av samtlige politi i distriktet og alle lurte på "hva gjør DU i vårt distrikt" hmm ops jeg bor her din dust...

ikke så morro når en står å fyller bensin på en godt trafikert bensin stasjon og gang på gang kommer politi med blå lys for å sjekke "hva gjør du i vårt distrikt".......dette har vel begynnt å roe seg litt nå siden det er litt flere en de 3 bilene som var på den tiden i norge

King

Of

StreetRacing

Av me klærne på me klærne opp i trærne sug på tærne...Dæven du e pære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veldig ettertraktet bil blant 'de litt mindre ærlige' blant oss (les: bankranere etc). De ville kanskje bare sjekke hvorvidt bilen var stjålet eller ikke. En kompis av meg hadde det samme problemet da han kjørte Audi A6 for noen år siden. Veldig mange av disse bilene ble stjålet slik at Politiet hadde som vane å sjekke dem.

Er enig i at politiet kan være litt for småkonger innimellom, men det er godt å vite at de er oppmerksomme på enkelte modeller og hvor tyveriutsatte disse er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er greitt det att de sjekker biler som er tyveriutsatt.

men så vidt jeg vet så er vel ikke evo så utsatt.

Tror de er mer opptatt av hvem som kjører bilen enn bilen i seg selv.

Har en kamerat som har evo, og han har blitt stoppet noen ganger uten att det har vært grunn for det, men sånn er det vel bare.

pol10 kan gjøre som dem vil:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider