240ft Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Har satt inn FT motor i min `86 mod 240 sedan (B230A originalt). FT motoren er fra `93. Det er kun ledningsnettet som gjenstår og har noen spm ang dette. Har hørt at det er mye enklere å koble ledningsnett fra 240 fra `90 el nyere (B230F) i 240`n. Kun lodde påkoblingsmotstand til dysene og forlenge ledningene til lmm ? Stemmer dette ? Skal man bruke hjernen til innsprutet fra FT-nettet ? Er det noen av dere som har gjort denne jobben selv ? Kunne ha trengt litt hjelp... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 Stemmer nok det ja,du skal selvsagt bruke hjernene ifra turbomotorn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 Det vil da si at siden jeg har en F at i fremtiden om jeg skaffer en FT så har jeg en jævlig enkel jobb? :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2005 enkelt er det uansett.. Har satt FK motor i en '84 240 med B23A. Ikke noe heft egentlig :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Februar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2005 enkelt er det uansett.. Har satt FK motor i en '84 240 med B23A. Ikke noe heft egentlig :) Noen som kan ta seg bryet og lage en forståelig "smørbrødliste" på tingene som man skal huske på når man kobler nettet ? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 enkelt er det uansett.. Har satt FK motor i en '84 240 med B23A. Ikke noe heft egentlig :) Jeg må si at jeg av og til angrer på at jeg ikke kjøpte b230ft med turbo+kit, som han samme selgeren hadde. han hadde nemmelig en for 12 lapper.. den kunne jo gått rett nedi bilen, istedenfor $$$$ som jeg må betale et firma for å bygge om bilen min.. :( blir nå iallefall spesiellt, selv om det blir dyrt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Februar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2005 Jeg må si at jeg av og til angrer på at jeg ikke kjøpte b230ft med turbo+kit, som han samme selgeren hadde. han hadde nemmelig en for 12 lapper.. den kunne jo gått rett nedi bilen, istedenfor $$$$ som jeg må betale et firma for å bygge om bilen min.. :( blir nå iallefall spesiellt, selv om det blir dyrt. hehe... hmm.. Du kan jo bytte rekke 6`rn mot min B230ft? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Februar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Hvor mange timer bruker man på å koble ledningsnettet ? Tenker å få tak i nett fra en 240 med F-motor... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Mars 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Hvor mange timer bruker man på å koble ledningsnettet ? Tenker å få tak i nett fra en 240 med F-motor... Tok opp denna igjen jeg, for det lurer jeg på også :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg