Gå til innhold

Kjøp av ombygd golf

Ranger emnet

Zwixern

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg driver å ser på en golf 2 jeg har meget lyst til å kjøpe.

Selger skulle ha 35000kr for bilen.

Det er nok en 1,8 16v orginalt som er ombygd til G60.

Eneste som trengtes å gjøres for å få godkjent var å bytte aksling bak, og fikse skivebremser. Og bytte til passat 2,0 skiver forran. Skulle ikke være noe problem å få godkjent etter man hadde gjort det.

Er det noe mere som må gjøres for å få den godkjent? Gjøre noe med understell eller noe.

Takker for alle svar :)

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han ha mye for å gjer alt ferdig da og godkjenne den? ville i tilfelle heller gått for den løsninga.. så slipper du noe problemer med biltilsynet og sånt.. de har en tendens til å være VANSKELIGE..

Neida, den godkjenningen er ganske så simpel...

Det du gjør er at du ringer 24 03 33 00 til møller og ber om å snakke med tom sagerud, så får du han til å sende deg et godkjenningsbrev for g60 og et for 16v (siden disse brevene kun glelder fra 75 og 90 hk) og så ser du ut av de to brevene hva forskjellene er.. Disse brevene legger du ved som dukumentasjon når du viser bilen.. burde gå fint det....

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :)

Ville vært litt forsiktig med å kjøpe ombygde biler jeg ass, men siden det er 16v fra før burde det jo være grei skuring...

Skal få med en over helga, så skal vi kjøre den på rampe og se på understell osv. Den er sikkert ikke akkurat "dame" kjørt :P

Motoren virka kurrant. Prøvde den i går, gikk som faen! Men får se hva jeg finner ut over helga.!

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
1H.... Det ble laget ca 500 Rallye med 1H, resten PG... H1 er en noe slappere motor, her du en slik trenger du neppe bytte bremser, da bør 16V bremsene holde ei stund til.... :)

Det er jo opplagt at denne bilen ikke er original 16v da den ikke har stabstag eller skiver bak !? halloo? Hører jeg ombygd GL/CL ?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider