Gå til innhold

Kjærring og ungær meg i ræva!

Dulle

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Politiet velger jo selvfølgelig en bil med vanlig utseende til sivilbilene sine da, blir jo for dumt og ha noe annet som skiller seg ut???

Hehe. Lur du. Går langt flere Mondeoer som sivilbil og de skiller seg absolutt ut.

Måtte bare kommentere det. Nå kan dere fortsette å krangle sombrero

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel litt vanskelig å diskutere dette på en objektiv måte. Noen liker Ford, mens andre liker Nissan.

Men å kalle en Primera "kjedelig", fordi man har en Sierra, blir vel litt feil. Har en kompis som har en Sierra. Min subjektive opplevelse av å ha prøvd den, er at den på langt nær er så "gøy" å kjøre som min Primera. Den virker mer "tung" på en måte. Synes Primera er mye raskere og artigere å kjøre. Og spesielt på svingete vei. Og da har jeg ennå ikke kjørt på asvalt. Er full vinter her oppe. Er heller Ikke så gode seter i den som i Primeraen. Men nå er den Sierraen litt gamlere da. 1991 mod, hvis jeg ikke husker helt feil.

Jeg syntes faktisk Sierra var fin når den var ny på markedet. Men den har tapt seg mye i mine øyne. I dag synes jeg at den ser ut som en litt "sirompa" familiebil, som årene har gått ifra.

Når det først "skjedde" noe så var det i form av vibrasjoner i bilen da den understyrte gjennom rundkjøringer.

Må jo ha vært noe alvorlig feil med den Primera'en. På min tur fra Mysen, og opp hit til Tromsø, på vinterføre, ble jeg bare mer og mer imponert over de gode kjøreegenskapene til Primera. Den ligger svært godt på veien, for ikke å snakke om på svingete vei. Men så har Primera fått skryt for kjøreegenskaper i utallige tester.

Men så må jeg få sagt at i mine øyne ser P11 mye finere ut en P10. Og spesielt fronten. Så smak er et vanskelig begrep å bli enig om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor den er kjedelig?

Vel, det er jo bare å se på et eksemplar av en det da.

Får liksom ikke en sånn "wow" følelse når jeg ser en akkurat.

Helt "vanlig" bil, ingenting som er spesielt med Primera. Derfor "kjedelig". :rolleyes

Saklig nok for deg?

Men når men ser en A4, WOW fy faen for en heftig bil!!! Det var jo bare helt verst. A4 1.6 drar sikkert noe helt jævlig!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera: Sendte deg en PM. Gjelder adressen til han som kjøpte bilen min. :) Vet ikke om du har lagt merke til PM'en :) Jeg finner ikke adressen til han karen. Kanskje du kan hjelpe meg :)

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg startet mye mer enn jeg tenkte her egentlig..vel vel. Noen gode lattere og noen usakelige kommentarer senere sitter vel alle igjen like blide? :)

Haha Dulle! du må tåle mye dritt på jobben ass.....god underholdning å lese at du blir såpass irritert av sånne kommentarer. Min personlige mening er faktisk at sånn Primera skriker "døkjedelig her!". Skulle jeg hatt Primera måtte det nok blitt en P10 (?). Forgjengeren mener jeg. Og tilfeldigvis kjører jeg faktisk Sierra sedan selv. Har sittet på i sånn type Primera som du har, og den var like kjedelig som den ser ut. Når det først "skjedde" noe så var det i form av vibrasjoner i bilen da den understyrte gjennom rundkjøringer. Men det er jo en trøst at den dagen du får kjerring og unger så blir de veldig fornøyd med kjerra...

chicken

sikkert en fin bil, men "spennende" eller tøff.. nei sorry mac :)

Haha, sånne innlegg setter jeg pris på! Hihihi..klarer nesten ikke slutte å le :)

At Primeran ser kjedelig ut, det er greit, det er jo en smakssak som alle andre. Men jeg har kjørt Sierra, og jeg har kjørt Primera. Nå er jo min Primera mye nyere, og har vel en del mer påkostet understell en dem Sierran jeg har kjørt, men min mening er at Sierra'n ikke kommer i nærheten. Men det er nå så. Dette beviser jo bare nok en gang det vi alle viste om at smaken er som baken og alt det der. Sierra har den fordelen at den har bakhjulstrekk, som er morsomt for de som vil leke. Og så pleier de ikke å koste så mye, så det er jo bra biler for de som liker sladding og slikt..betaler man 3000 for en bil, så er det jo liksom ikke hele verden om man toucher et gjerde eller en grøft og sånt :)

Vanskelig å formulere seg riktig, så det ikke virker som jeg driver å slenger dritt her.

Men folket får hvertfall lufta meningene sine da :)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ha vært noe alvorlig feil med den Primera'en. På min tur fra Mysen, og opp hit til Tromsø, på vinterføre, ble jeg bare mer og mer imponert over de gode kjøreegenskapene til Primera. Den ligger svært godt på veien, for ikke å snakke om på svingete vei. Men så har Primera fått skryt for kjøreegenskaper i utallige tester.

Det var en leiebil/demobil type ny. Det var forsåvidt bare tullekjøring. Vi kjørte noen runder på våt asfalt i en rundkjøring, og økte farten for hver runde. Når farten var tilstrekkelig kom det bare noen vibrasjoner i bilen og den understyrte :) Bilen var hvert fall tvers igjennom døkjedelig. Det var ikke akkurat noe gammel Micra, som kompisen min sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på med en Ascona en gang. For en dritt bil. Alt var ødelagt på den. Og mye rust. Det bråke noe jævlig når den ga gass.

(Ps! dette var en jordebil fra 70 åra med punkterte dekk. Derfor skjærer vi alle Asconaer over en kam?)

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en leiebil/demobil type ny. Det var forsåvidt bare tullekjøring. Vi kjørte noen runder på våt asfalt i en rundkjøring, og økte farten for hver runde. Når farten var tilstrekkelig kom det bare noen vibrasjoner i bilen og den understyrte :) Bilen var hvert fall tvers igjennom døkjedelig. Det var ikke akkurat noe gammel Micra, som kompisen min sa.

Og bilen hadde ikke ESP?

'98 Audi Cabrio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, på tide å slutte me denne typiske bilforumet.net fjortiss kranglingen.. "min bil er bedre enn din" ... håpløst

Forstår godt alle som synes primera er kjedelig og håpløs bil.. Det er en type bil som må prøves siden understellet er såpass spesiellt osv.. men ja, first impression kan den virke kjedelig og grå.. men er ikke det sjarmen med bilen ? Gruser jo de fleste andre på bane :)

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider