Gå til innhold

ny bil, amatør.

Ranger emnet

ipo

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg bil i dag av en venn, sierra 2l forgasser motor.

men det jeg lurer på er. jeg har ikke lappen enda, får om en liten stund, men så ønsker jeg ikke å betale unøvendigt, forsikrings osv, snakka med han vennen min, og han sa at den dagen jeg fikk lappen så skulle jeg ringe og forsikre og omregistrere, så no lurer jeg på om det er så lett?

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det. Du betaler han kun for bilen. Får bilen hjem til deg, tar av skiltene og leverer dei inn til Biltilsynet. OBS!! Sei til dei at dei skal oppbevare skiltene for deg i ett halvt år. Ellers blir dei destruert. Då betaler du heller ikkje forsikring.

Så ett par dager før du får lappen, så tegner du forsikring på bilen, i ditt eller mor/far sitt navn. Då sender dei melding til biltilsynet om at forsikring er iorden. Då kan du gå til dei, og få bilen registrert på deg.

Anbefaler å ta det ett par dager før oppkjøring. Av 2 grunner. Når du har bestått, så er du sikkert så glad at du ikke orker å springe fra kontor til kontor, men vil kun ut å kjøre.

Og for det andre, så kan biltilsynet ha sendt skiltene din til klipping, selv om du ber de om å oppbevare dei for deg.

Skjedde med meg. Måtte vente ett par deger mens dei fekk laga nye skilt til meg. Kjekt at dei måtte betale for ein gangs skyld :)

Dette var slik du kan gjøre det. Slik eg gjorde det.

Gratulerer med din første bil. Alltid stas det. Ikke så altfor lenge sia eg fekk lappen. Snart ett år. Ett år sia eg fekk første bilen.

Håper du er like heldig med oppkjøring som eg var :)

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jg håper jeg er heldig, men jeg tror jeg gjør det på det enkle viset, er bare noen uker til jeg får lappen, så jeg lar bilen være registrert på han, så tegner jeg forsikring på vei hjem etter oppkjøring :D slik han mente jeg skulle gjøre, tar for lang tid med å levere skilter osv. for når jeg består oppkjøringen så leverer jeg den dere lappen på vognkortet. men dette har jeg og han blitt enige om da.. siden vi er venner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har sendt inn omregg papirne, men det med forsikring lar jeg bare stå en stund. for når jeg får lappen så ringer jeg til banken. og bare sier ja til han som jeg snakka med, så er jeg forsikkra på flekken, mye bedre..... så slipper jeg også å bruke unød med peng mens bilen står i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider