Gå til innhold

12S til 2.2i

Ranger emnet


zub

Anbefalte innlegg

er litt ny på kadett fronten så jeg spør noen vanlige spm (skal bytte fra 1.2S til 2.2i:

 

Hvilke motorfester skal jeg bruke?

Må jeg banke ut tunellen? (er ikke automat fra før a nei)

Må jeg gjøre no' med stabstaga ?

Hvilken bunnpanne skal jeg bruke ?

Mellomaksling må klippes og limes så lenge jeg har 1200 bremser bak ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. ser du leter etter info. motorfester tror jeg er d samme. og du må korte inn mellomaksling, alle fall hvis du skal ha 5-trinns kasse. er ikke sikker på 4-trinns. tror heller ikke du på gjøre noe med tunnellen. for å feste radiator till 2.2 tar du vekk noen av punktsveisene som holder den siste biten som 1.2 radiatoren står i. da skal du få plass for den nye. d skal være org hull for 2.0/2.2 radiator nærmere frontplaten. hvis du skal godkjenne d, må du ha større bremser, å da tror jeg du må bytte til ascona B bremser, fordi de er like korte som på kadetten. og så må du bytte stabstag under motoren. bunn panna er jeg usikker på.. Holder selv på å lete etter 2.2i motor. har planer om samme ombygging som deg.

 

Hilsen Jørgen

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du skal godkjenne d' date=' må du ha større bremser, å da tror jeg du må bytte til ascona B bremser, fordi de er like korte som på kadetten. og så må du bytte stabstag under motoren. bunn panna er jeg usikker på.. Holder selv på å lete etter 2.2i motor. har planer om samme ombygging som deg.

 

Hilsen Jørgen[/quote']

 

Er det Ascona B Bakaksel du mener da?eller frambremser... Gikk inn på forumet for å legge ut tråd om hva som trengtes for godkjenning.. Bror min vil ha Kadett C 2.2i, og har funnet en som er bygd opp, men ikke byttet noe for godkjenning enda...(bremser, osv)

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann å bruke Ascona bakbremsene på kadett c ??

Har en ascona b som skal selges, men passer bremsene så plukker jeg heller deler og hogger den....

 

du må ha 1600 bakaksel (eller du kan ta 1200 aksel å sette på 230mm bremser, men 1200 aksel er svak) du må ha 1600forstilling for å få det godkjent. men bruk 2.2 bremser foran fra rekord de er godkjent for 150hk. jeg har ascona b 2,0 bremser på kadett'n min, men de er ikke godkjent for så mange hester..

men ikke hugg asconan din, jeg henter'n.. billig.. da kan du godt pelle ta bremsene..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan IKKE montere 230mm på en 1200 aksling, det går rett å slett bare ikke visst ikke du modifiserer det bremseskjoldet en del..

 

Siden 1600 forstilling er noe værre å få tak i så kan du senke krengestaget foran med å shimse det ned slik at oljefilteret går klart på 2.2 motoren. Bruk helst en Getrag 240 kasse fra Manta gsi, den er 5 trinns og passer rett oppi det originale 1.2 hullet ditt. Skal du bruke 1200 mellomaksling så må mellomakslingen klippes og limes uansett... Motorfester bør du helst få tak i Kadett C 1600, noen sier ascona fester går å noen ikke, jeg har ikke prøvd men har mine tvil siden de har laget sine egne til 1600 Kadett. Håper dette var litt hjelp...

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men frambremsene er greie. Der kjøper jeg enten 2.2 eller 2.4 bremser.

Men det er bakakslinga som er mest intressant nå, for 1600 understell er ofte litt dyrt. For det fins andre muligheter, for en kamerat har manta a bakaksling, men han visste ikke helt hva som var gjort for å få den dit...så det er sikkert noe annet som passer også..beste hadde jo vært bakakslinga på ascona'n, men det passer sikkert ikke

Men stemmer det at 1600 bakakslinga er forskjellig på coupe,sedan og caravan? Hørte nemlig at jeg måtte ha 1600 bakaksling ifra caravan hvis det skulle passe rett i ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stemmer det at 1600 bakakslinga er forskjellig på coupe,sedan og caravan? Hørte nemlig at jeg måtte ha 1600 bakaksling ifra caravan hvis det skulle passe rett i ??

 

Ja, forskjell i innfestinga til demperne på city/caravan og sedan/coupe. Demperne står mye skråere pga det flate gulvet i city/caravan.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ascona a/b manta a/b kadett c 1.6 bakaksler passer i INNFESTNINGA men er forskjellige i bredden, "B" akslene er alt for breie, "A" akslene er litt breiere men passer greit, kadett c 1.6 aksel er perfekt sombrero.

 

ska du bruke 1200 bakaksel så må du sveise sperre på den eller så ryker den veldig veldig fort. da må du også klippe og lime mellomaksel, bruk 5trinns kasse så du får litt hyggligere turtall ved langkjøring.

 

ska du bruke 1200 forstilling med 1200 stabstag også så må du fore ned staget en god del eller kjøpe olje filter flytter hos http://www.maxam-tuning.com

 

det greieste er komplett 1.6 understell og bremser, smakk smakk og det er godkjendt med 2.2i sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår