Gå til innhold

Hvilke motorer synes dere fortjener og bli kalt "klassikere"?

Ranger emnet

icecold-

Anbefalte innlegg

Noen av motorene er nevnt..

MB:5,4liters V8ern i SLR

6liters V12eren i CL/SL 65AMG

Sistnevnte er den kraftigeste motoren puttet i en bil så langt, og den er nedtrimmet pga den hadde en stygg vane med å knuse girkasser (1000Nm, CCR har 920Nm)

alle disse Nm får man et sted mellom 2000 og 4000rpm

med alle sperre fjernet er en SL/CL 65AMG raskere enn en SLR

men lyden slår man ikke derfor nominerer jeg også motoren i SLR

Honda: F20C, 2literen i S2000

jeg liker ikke honda så mye. faktisk så missliker jeg honda.. men la oss ikke henge oss opp i det å la oss heller se på 125hk/liter (JDM)

Toyota: 1UZ-FE 4.0/4,3liters V8

en av de mest prisvinnende moderne V8erene.. (finnes ikke feil og tåler mye trimmung før man må begyne å bytte ting)

2JZ-GTE: den har mye feil .. bla vekten.. men den er jo fett fordi:P

1GZ-FE 5liter V12.. Japans første V12 (for "gatebiler"), lider av den gammle 280hk grensen enda..

3S-GE 2liter i altezza: beviset på at honda ikke har lært det med dreimoment.. drar en altezza rs200 fra en S2000 i oppoverbake. med 40hk mindre

er en del andre også.. men gidder ikke mer :P det er mine hevrtfall :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M10 blokka så klart! :D

Fra for eksempel 2002 turbo og e30 318 (før 88.. eller når det var den blei erstattet med m40 blokka)

Den tåler jo omtrent alt.. 1 bar? 0 problem :D

Også kan jo nesten alle som virkelig vil pelle en slik en fra hverandre og sette den sammen igjen :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider