Gå til innhold

Hvilke motorer synes dere fortjener og bli kalt "klassikere"?

Ranger emnet


icecold-

Anbefalte innlegg

hvorfor er en tdi motor en klassiker?

og en golf gti motor????

 

Enig med angående TDI motoren, denne er ikke gammel nok, enda:D

Men VAG konsernets 1781(1,8) motor er en klassiker, var blant de aller beste motorene på 80-tallet og var å finne i VAG biler helt frem til tusenårskiftet, da i forbedrede utgaver..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart ingen har nevnt hemi motoren....

fordi det ikke fungerer

300c sliter med lite kraft ..

og hele det 4sylindre under normal og alle 8 når man bunner pedalen er et rotete system og viser bare at amerikanerene sliter med å produsere bra motorer med lavt utslipp/bensinforbruk..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille liste:

 

Ford: Sideventil v8, Boss 302, 429, Pinto, Cosworth DFV V8. (mest vinnende i F1 noensinne) Kent, BDA

 

Chevy: 350, 409, 454, Smokey Yunicks legendariske "Mystery Engine"

 

Mopar: 383, 426 HEMI :)

 

Nissan: RB20, RB26... Og den fra 72 GTR. (Husker ikke koden)

 

Volvo: B20, B23.

 

Toyota: 2T-G, 4A-GE, 2ZZ, 2JZ, 3S-GE/GTE

 

Honda: B16A, B16B, B18B og 3,0/3,2 V6 fra NSX (husker ikke koden)

 

Mitsubishi: 4G63.

 

Audi : GoFemmer'n

 

Mazda: Alle Rotary'ene :)

 

Alfa Romeo twin spark maskiner, og v6.

 

Alle ferrari v12

 

Lamborghini v12

 

Aston martin V8

 

Rover 3,9 v8

 

BMW Diverse 6'ere... + 2002 Turbo

 

Porche Boxer 6 2,7 Carrera RS, 3,2 Carrera og turbo.

 

Skrubaru Boxer 4

 

Opel/Lotus Omega Motor

 

Renault 1.4 Turbo (Fra R5)

 

Peugot 1,9 GTI (205)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M10 blokka så klart! :D

Den tåler jo omtrent alt..

Enig.. heh.. har denne selv, ikke en ulyd etter ca 30 000 med bare dritkjøring :D

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubb

Sabb

Sleipner

Ford`s sideventilerte åttere

+ noen av de som er nevnt.

 

sabb som i båtmotorer? mjoa.. de er vel klassikere, men er vel ikke helt bilrelevant, isåfall må jo rolls royce merlin også nevnes:) men uten tvil saabs 4 sylindrede 16v tic.. verdens første 16v turbo.. 8v er jo av mange (særlig i saab-kretser) enda mer klassiker, siden det var den første brukbare turbomotoren i en vanlig bil..:) BMW-saken var visst ikke helt på nett.. dessuten tåler saab-motoren fiiiint 1,5 bar:) min skal i teorien ha det, men har ikke ladetrykksmåler så jeg har ikke sjekka. uansett er 1,2 bar ikke no problem med helt original motor og turbo:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår