Gå til innhold

Vurdere kjøp av e34 525, hvilken motoralternativ anbefales?

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Har noen prøvd tds motoren? Bruker den vesentlig mindre enn bensinmotoren? Holdbarhet? Hvis jeg går for bensin så blir det såklart 24v.

 

Jeg er vel egentlig ute etter en liten "debatt" eller noen kommentarer/meninger om disse motorenes fordeler/ulemper..

 

Veit at diesel lukter vondt og bråker ;)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at bruttern handla en '94 525 TDS st.vogn, chippa denne og ligger med småhard småkjøring på ca 0.8l/mil. Ved langkjøring ligger forbruket på ca 0.5 l/mil.

 

I tillegg til å chippe hjernen oppdaga folka som knota med dette at han hadde en trimboks i tillegg så om potmeteret skrus på max fårn ut ca 400 nm og 200 HK. Imidlertid kan en nok ikke tyne motoren på dette da turbo og topp kan gå.

Kan dette oppgraderes er det imidlertid ikke noe problem.

 

Holdbarheten er såvidt jeg kan skjønne veldig god, i annonser så ser en fort mange som har fått 400k+ på baken uten a det gjør noe.

Når det gjelder bråk så merker en knapt at det er dieselsekser under huven, det er kun ved hard akselerasjon at en kan høre forskjell, men da bråker jo bensinmotorer også. I kupeen er det egentlig ganske stille og avdempet ved normal kjøring, dekkene bråker egentlig mer.

 

Som situasjonen er nå ligger nok effekten rundt 180hk/360nm.

Kjerra flyter seg bra nok kan en si ;)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at bruttern handla en '94 525 TDS st.vogn, chippa denne og ligger med småhard småkjøring på ca 0.8l/mil. Ved langkjøring ligger forbruket på ca 0.5 l/mil.

 

I tillegg til å chippe hjernen oppdaga folka som knota med dette at han hadde en trimboks i tillegg så om potmeteret skrus på max fårn ut ca 400 nm og 200 HK. Imidlertid kan en nok ikke tyne motoren på dette da turbo og topp kan gå.

Kan dette oppgraderes er det imidlertid ikke noe problem.

 

Holdbarheten er såvidt jeg kan skjønne veldig god, i annonser så ser en fort mange som har fått 400k+ på baken uten a det gjør noe.

Når det gjelder bråk så merker en knapt at det er dieselsekser under huven, det er kun ved hard akselerasjon at en kan høre forskjell, men da bråker jo bensinmotorer også. I kupeen er det egentlig ganske stille og avdempet ved normal kjøring, dekkene bråker egentlig mer.

 

Som situasjonen er nå ligger nok effekten rundt 180hk/360nm.

Kjerra flyter seg bra nok kan en si ;)

 

Takk for svar.

Blir vel til at jeg prøvekjører en slik en hvis jeg kommer over en.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår