Gå til innhold

Trenger du større baremser til din gti???

Ranger emnet

kniff

Anbefalte innlegg

Selger frambremsene mine som stammer fra en golf rallye, grunnet kjøp av større!

caliperene er pusset/blåst og er klar for lakering.

Det som følger med er:

2stk calipere.

2stk skiver (280mm)

Helt nye bremseklosser.

Bud ønskes!

Hmm...

Kun til GTI, eller? :p

Er litt interessert.. Hva er skambud, og hva er reelt?

Funker dette med original bremsekraftforsterker?

Godkjenning?

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Kun til GTI, eller? :p

Er litt interessert.. Hva er skambud, og hva er reelt?

Funker dette med original bremsekraftforsterker?

Godkjenning?

Dette passer på alle Golf 2 iallefall

Men!!!

Viss du har golf med 239 mm bremser så trenger du nav fra Vag med 256 mm bremser eller 280 mm

Så har du en gti 16v med 256mm bremser så er dette bolt on..

Nav finner du fra corrado, golf, passat.. Nok av biler å ta fra..

Angåede bremsekraft forsterker så brukes dette sammen med 9" bremsekraftforsterker..Disse kom jo orginalt på Gti.. Lett å få tak i og lett å bytte,, Men for all del, en kan bruke den som kom på vanlig golf også..

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette passer på alle Golf 2 iallefall

Men!!!

Viss du har golf med 239 mm bremser så trenger du nav fra Vag med 256 mm bremser eller 280 mm

Så har du en gti 16v med 256mm bremser så er dette bolt on..

Nav finner du fra corrado, golf, passat.. Nok av biler å ta fra..

Angåede bremsekraft forsterker så brukes dette sammen med 9" bremsekraftforsterker..Disse kom jo orginalt på Gti.. Lett å få tak i og lett å bytte,, Men for all del, en kan bruke den som kom på vanlig golf også..

Hvis man har 239mm bremser, så ma det tilpasses litt for å få 256 navene til å skli på:

Lage et nytt hull i der kulebolten står i bærearmen, og styrestagene må skrues lenger ut, noe som medfører en ny hjulstilling.

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har 239mm bremser, så ma det tilpasses litt for å få 256 navene til å skli på:

Lage et nytt hull i der kulebolten står i bærearmen, og styrestagene må skrues lenger ut, noe som medfører en ny hjulstilling.

har kjøpt bremser selv. men har ikke kommet så langt at jeg har fått montert.. men om dette er tilfelle så er det bra å vite iallefall

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt bremser selv. men har ikke kommet så langt at jeg har fått montert.. men om dette er tilfelle så er det bra å vite iallefall

Må ærlig innrømme at dette har jeg ikke gjort selv, men har det fra en som gjorde jobben... gjorde endel research siden jeg skal gjøre denne jobben selv..

Er ikke så mye som det høres ut til.. Det vil vel også fungere å få tak i bærearmer til en bil med 259 bremser, så slipper du å modde den inn mot navet vil jeg tro.. det med tannstaget er vel kun for å få stillt inn spissinga igjen etter å ha endret til nav som bygger lengre ut...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...