Gå til innhold

Hjertesukk...

Ranger emnet

Drift Addict

Anbefalte innlegg

La det for all ettertid være slått fast at det å være interessert i bil er forbannet slitsomt.

Det later til å være helt umulig å kunne legge tillit til bransjen som leverer tjenester til oss. Deler er noe man får i tide,- av og til. Av og til får man faktisk den delen man har bestilt også.. Og om man får den i tide blir man straks misstenksom. Er det rett del?!?

Er det så forferdelig vanskelig å kunne holde tidsfrister, og levere det man skal?!?!?!?

Er det så til de grader selgers marked her i Norge at enkelte bedrifter, eller underleverandører for den saks skyld, tror de kan ture frem akkurat som det passer dem?!??!?!?!?

Bør bedrifter som kjennetegnes ved løftebrudd og elendig service kunne fortsette som om ingenting er galt?!?!?!?

Lista ligger ikke høyt..... Jeg ønsker nye aktører i markedet velkommen. Gjør en bedre jobb enn resten, og dere har en gullgruve. Fornøyde kunder kommer nemlig tilbake.

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få plassert noe av skylden.......

Etter å ha skaffet deler til 3 av mine forrige "prosjektbiler" så kan jeg komme med følgende observasjoner og antagelser .

1. Tysker`ne gir faen i Norge fordi det er ett micro marked.

2. USA skal ha cash på forhånd - noe som skaper kluss for små aktører.

3. Tilnærmet ingen produsenter operer med ordre bekreftelser.

4. Produsenter selger katalogvarer som ikke eksisterer ( produserer først når ordre massen er stor nok ).

5. Norske forhandlere gir null tilbakemldinger ved forsinkelser ( på den annen side så får de igjen null info fra produsent ) .

6. Internett ødelegger konurranse evne og muligheten til å lagerføre kostnadseffektivt.

Konkrete eksempler; Jeg velger å ikke nevne forhandler navn da jeg har god grunn til å anta at feilen ligger hos produsent.

1. FK Gewinde, Germany - Hevder å ha sendt varen gjentatte ganger uten å kunne gi meg ett forsendelse nummer. De legger skylden på at varen er sendt med post og det er derfor intet tracking nummer ( etter kontakt med posten viser det seg at det ikke er mulig å sende internasjonale post forsendelser uten tracking nummer ). Etter 2 mnd får jeg tilslutt tracking nummer og varen ankommer 10 dager etterpå. Varen som ankommer er feil. Nye telefoner, nye unnskyldninger, etter ytterligere 1 mnd ankommer produktet uten avslag i pris som avtalt pr. telefon.

Fuck the Germans.

2. Neuspeed, USA. Turbo, eksostemperatur måler, chip og diverse smådeler bestilles. De krever forhåndsbetaling, men bruker over 1 mnd på å oversende nødvendige proformafaktura og betalings informasjon. Etter ytterligere 1 mnd hevder de å ikke ha motatt midler. Kopi av utenlands transaksjon sendes pr. faks. Alt ankokmmer etter ytterligere 1 mnd. Alle deler er korrekte.

Me myself and I, bastards.

3. Ferrita, Sverige. Komplett race eksos fra Turbo og bakover inklusive race cat. Alt ankommer etter knappe 10 dager, alle deler er riktige, men passer de ? Nei. Etter telefonisk kontakt blir ny del sendt, ankomst 5 dager senere. Bra. Men passer den ? Nei. Ny telefon, det jobbes iherdig med å finne feilen. Jeg blir kontaktet dag etter med beskjed om at bilen min må være rammeskeiv, jaha. 4 dager senere og 100 mil mere på triptelleren inrømmer svenskene feil på jiggen sin.

Kanskje ikke like påståelige neste gang, svensker ......

Ære til de som vet hva de gjør og er profesjonelle;

The Dealer Alternative har fantastisk service. Bestillte deler til hotellet som jeg skulle bo på i USA, da jeg ankom lå delene på sengen. Alle deler stemte. Men, etter nøye overveielser valgte jeg allikevel å returnere en av delene da jeg strengt tatt ikke hadde bruk for den. Delen ble pakket og sendt fra resepsjonen med UPS etter avtale med Dealer Alternative, pengene mine ble refundert til min konto kun 2 dager etter ( før de hadde rukket å få delen tilbake !! ). Firmaet anbefales på det sterkeste, bare synd de kun har deler til MX 5 :(

Fasinerende nok så lærer man så lenge man lever. Jeg er selv utrolig skuffet over norske fohandlere og deres vilje til å få ting på plass når det oppstår problemer. Eneste lyspunktet slik jeg ser det, er at markedet for "tuning" deler vokser eksplosivt her i Norge. Kanskje det kommer noen litt seriøse aktører på markedet med litt solid økonomi, noen som tør å satse litt.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir bare så innmari lei av og til. Akkurat nå er jeg innmari lei. En kompis av meg tilbød meg en svipptur i bobla hans, som forøvrig har bremset 146 hk, men hva skjedde? Joa.. motoren gikk bare på tre syl.... Og det var etter 2 timers mekking for å få orden på giroverføringene. En ting ordnet, noe annet går til helvete. Aaaaargh!!!!! Nå blir jeg hjemme i noen dager og depper.

Og til Håkon: Jeg hviler ikke før jeg er i stand til å parkere den slitne Mazda'n din, bare synd AX'n strøk med. Hvis ikke skulle jeg knust deg i Lillestrøm sentrum ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden renault 5 ble solgt, var det et par problemer vi opplyste franskmennene om. De svarte "det tar oss fire timer å produsere alle femmerne dere selger på ett år, så helt ærlig driter vi i dere..." Joa...ehh, men dahhh så... Er ikke mange som tar hensyn til lille norge! Et annet problem er at folk er så dårlige til å oppgi hva slags merke det er på en del, f.eks om varmeapparatmotoren er laget av BEHA eller Valeo eller bosch... Det resulterer ofte i at det blir feil deler. Ofte går produsentene tomme for en del, og da finner de noe annet i en fei, og det kan ha mange utfall senere...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tysker`ne gir faen i Norge fordi det er ett micro marked.

Tja, mulig at noen firmaer suger, og at det er forskjell på hva du bestiller, men da jeg bstilte fra TSS tuning i Tysklang tok det meg en uke å få racefloor mattene til CRX'en. Dette er muligens en lagervare som de har "hele tiden" eller at det bare var flaks :)

Da jeg bestilte kit og vinge gjennom Crazytuning, så tok det Erebuni ca 5 uker å få den digre pakka på flyet og til Norge. Der ble pakka derimot liggende over en uke i vente toll bekreftelser o.l.

Altezza baklysa bestilte jeg gjennom *Powerzone (og de fra USA igjen)og jeg fikk dem på ca en mnd.

Jeg skjønner at ting kan ta tid, for Norge har jo de teiteste toll og moms regler i hel universet. Det er vel kanskje ikke så rart at ting tar tid??

Bare et lite innspill på at ting ikke nødvendig vis trenger å ta såååå lang tid ;)

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Tja, mulig at noen firmaer suger, og at det er forskjell på hva du bestiller, men da jeg bstilte fra TSS tuning i Tysklang tok det meg en uke å få racefloor mattene til CRX'en. Dette er muligens en lagervare som de har "hele tiden" eller at det bare var flaks :)

Da jeg bestilte kit og vinge gjennom Crazytuning, så tok det Erebuni ca 5 uker å få den digre pakka på flyet og til Norge. Der ble pakka derimot liggende over en uke i vente toll bekreftelser

Selger crazytuning produkter fra Erebuni?

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HondaBabe

Da jeg bestilte kit og vinge gjennom Crazytuning, så tok det Erebuni ca 5 uker å få den digre pakka på flyet og til Norge. Der ble pakka derimot liggende over en uke i vente toll bekreftelser o.l.

Altezza baklysa bestilte jeg gjennom *Powerzone (og de fra USA igjen)og jeg fikk dem på ca en mnd.

Jeg skjønner at ting kan ta tid, for Norge har jo de teiteste toll og moms regler i hel universet. Det er vel kanskje ikke så rart at ting tar tid??

Bare et lite innspill på at ting ikke nødvendig vis trenger å ta såååå lang tid ;)

Pokker snuppa ... du har sååååååååå flaks, skal vi bytte sko ? :D :D :D

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider