Gå til innhold

godkjenning til 2l, hva må gjøres?

Ranger emnet


jumbo12

Anbefalte innlegg

Morn igjen!

Er nå rett rundt hjørnet til å få hjem en Ascona b nå. Enten fra Hamar

eller Nord-Trøndelag :eek: Kan bli en lang kjøretur dåg, men 4 dørs

Ascona B blir det ihvertfall snart! birthday

 

Lurte egentlig på hva som må til for å få en 1,3l godkjent med 2,0s motor.

Om jeg skulle ende opp med 1,3l, så har jeg tenkt til å sette i 2l motor,

for så å få den EU godkjent, før jeg starter med litt mer omfattende skruing.

 

helpme Håper det er noen Opel fantaster der ute som kan forbarme seg over

meg med litt Ascona visdom:

 

- Hva annet bør/må byttes?

- Hva av papirer trenger jeg?

- Alt mulig annet av tips og vink?

- Har litt lyst til å sette i en 5 trinns kasse med engang å, hva slag kan jeg

sette i, noen som har noen tips?

 

Taknemlig for alle tips og innspill..

 

Mvh

Han fra åsen

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjell på 1.3 og 2.0s i følge papirer fra Opel/GM-Norge er i hovedsaK:

 

bremseservo: 7" på 1.3, 8" på 2.0

bakaksel; kraftigere dimensjonert hylse og større bremsetrommler på 2.0 (200mm/230mm og større hjulsylindre)

14mm stabstag bak på 1.3 kontra 15mm på 2.0

kraftigere fjærer framme på 2.0 (og kanskje dempere og?)

eksosanlegg med 3 potter! (?) på 2.0, og bare 2 på 1.3

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn igjen!

Er nå rett rundt hjørnet til å få hjem en Ascona b nå. Enten fra Hamar

eller Nord-Trøndelag :eek: Kan bli en lang kjøretur dåg, men 4 dørs

Ascona B blir det ihvertfall snart! birthday

 

Lurte egentlig på hva som må til for å få en 1,3l godkjent med 2,0s motor.

Om jeg skulle ende opp med 1,3l, så har jeg tenkt til å sette i 2l motor,

for så å få den EU godkjent, før jeg starter med litt mer omfattende skruing.

 

helpme Håper det er noen Opel fantaster der ute som kan forbarme seg over

meg med litt Ascona visdom:

 

- Hva annet bør/må byttes?

- Hva av papirer trenger jeg?

- Alt mulig annet av tips og vink?

- Har litt lyst til å sette i en 5 trinns kasse med engang å, hva slag kan jeg

sette i, noen som har noen tips?

 

Taknemlig for alle tips og innspill..

 

Mvh

Han fra åsen

 

 

Trenger det classic skrev.. Dette har jeg noen papirer på som kan sendes.. For 5-trinns på 2.0s tror jeg du kan bruke getrag 240 kassa..

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 5-trinns på 2.0s tror jeg du kan bruke getrag 240 kassa..

 

stemmer.

 

getrag 240-kasse som sitter i rekord, manta og senator/monza kan du bruke med tilhørende mellomaksel.

(bare mellomakslen i fra manta'n med den kassa som passer rett på ascona da)

greiest og få kasse i fra manta, da spakstellet på denne gjør at girspaken bare kommer opp litt lengre bak en den orginale stokken.

da kan du jo også bruke 5-trinns midtkonsoll fra manta.

 

på rekord/senator/monza så sitter girspaken ennå lengre bakover.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for all hjelp, men virker ikke som det er ment som at jeg

skal få ha ascona!!! Hadde alldri trodd det skulle være så mye tull

med transport av bil på henger... Er jo til og bli helt galen av!

"Var i lillehammer med en kammerat på lørdag for å hente

ei tyrker tralle..." Så til saken. Hadde kun en sjafør og måtte egentlig ta bilen

på henger, men så lett kan du jo tru det var... Etter litt etterforsking fant vi faktisk ut at det faktisk ikke er lov å

kjøre bil på henger uten utvida førerkort B E. Selv ikke med gammalt førerkort.

Så blir ikke no bil før den kan kjøres hjem dessv...

 

Så får ikke kjøpt bilen av deg NALLE

 

Mvh

Han fra åsen

 

PS: Fortsatt på utkikk etter 4 dørs Ascona B. men i minste fall kunne kjøres hjem på prøveskilter

Han fra åsen

 

X'er:

- 2001 Polo, (taket og vraket)

- NSR 125 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for all hjelp, men virker ikke som det er ment som at jeg

skal få ha ascona!!! Hadde alldri trodd det skulle være så mye tull

med transport av bil på henger... Er jo til og bli helt galen av!

"Var i lillehammer med en kammerat på lørdag for å hente

ei tyrker tralle..." Så til saken. Hadde kun en sjafør og måtte egentlig ta bilen

på henger, men så lett kan du jo tru det var... Etter litt etterforsking fant vi faktisk ut at det faktisk ikke er lov å

kjøre bil på henger uten utvida førerkort B E. Selv ikke med gammalt førerkort.

Så blir ikke no bil før den kan kjøres hjem dessv...

 

Så får ikke kjøpt bilen av deg NALLE

 

Mvh

Han fra åsen

 

PS: Fortsatt på utkikk etter 4 dørs Ascona B. men i minste fall kunne kjøres hjem på prøveskilter

 

 

Okey.. Men da er det jo greit.. Kan jo si fra når den selges med fungerende motor eventuelt da.. Ikke sikkert det er så lenge til..

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår