Gå til innhold

sette in cd spiller i corolla e11? umulig?

Ranger emnet

Ole-P

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2000mod toyota corolla e11 facelift. er det noe her som har peil på om det er mulig å sette inn en ny cd spiller uten å måtte herpe hele dashbordet? noen som har satt in ny spiller i en sånn eller kjenner noen som har gjort det?

hadde vert kjekt om noen viste noe da jeg er sinnsykt keen på å bygge noe sterio i den..

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det sitter en integrert dobbel-DIN spiller(samme høyde som to vanlige spillere) er det ofte man kan sette inn en tilpasset plate i stedenfor standard spilleren, og så sette en "vanlig" spiller inn i denne platen. HØr med nærmeste bilradiospesialist hvor du kan få tak i en slik plate.

Greit å få sett et bilde også forsåvidt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde kommer

det finnes ikke noe moterings adapter til bilen min nei. toyota har horet bra opp det på E11 facelift. og jeg har ikke den dobble integrerte din spilleren heller har en enkel som er gjemt under noe av dekslene i dash bortet. fin fine greier ...

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med å koble til noen 6x9er i en Corolla før. Det var en Corolla av denne typen.

Der stresset vi veldig lenge med å få ut den gamle spilleren. Det vi måtte gjøre var å demontere hele rammen rundt spilleren. Denne løsner om du bruker et skrujern. Vi måtte løsne ledningene til nødblinken, og alle knappene som hørte til varmeapperatet. Pluss et par ledninger til. Disse er vanskelig å få inn igjen, men det gikk. Når man har fått av hele rammen rundt spilleren, er det 4 skruer som må skrues opp, så er spilleren løs.

Var litt usikker på om du hadde fått ut den gamle før eller ikke, og ettersom jeg ikke har montert ny, bare koblet til 6x9er så vet jeg ikke om denne kan byttes. Men jeg skjønner det godt om du hadde problemer med å få ut den gamle spilleren. For det var et he_vete. Håper dette var til noen hjelp.

EDIT:

Ser på bildet som kom etter jeg begynte å skrive at det ser helt anderledes ut i den bilen. Men det kan jo være en hjelp til andre det jeg skrev, så jeg lar det stå likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9_682743968.jpg

Sånn type?

yes er akkurat den der ja

var akkurat ute å tok bilder nå men tror bilde du tokk ble bedre ja. cam'n min funka ikke så brukte mob'n men.

men har du noe idé'r eller? kan jo altids bruke det rommet under`hvis det er mulig å få inn en spiller der?

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært å hørt på Toyota om de kan levere "cd ramme" til uoriginal spiller+ en må gjerne ha overgang fra toyota stikk->til iso kontakt hvis den ikke har det. de plei å ha radiorammer hos merkeforhandler,er vertfall slik på opel og Ford.

toyota har som sagt fucket opp denne modellen. dem lager ikke monterings adaperete eller noe har vart rundt på toyota og div steder dem selger bil sterio. alt sånt et sjekket ut. hehe.

så leiter bare etter noen som har satt in spiller i en e11 facelift for få vite om åssen det er mulig uten å eventuelt skjære opp hele dashbordet?

men blir vell snart nødt til å gå løs med noe verktøy snart ja å finne ut om det er mulig hehe. :P

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9_682743968.jpg

noen som vet åssen jeg får av den rammen som sitter rundt spiller, brytere til ac'n osv? eller finer skjema av bilen på nett. det blir muligens sterio nå? er trolig plass under den itegrerte spilleren? hehe

Mvh

Ole-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er vel å sette inn en spiller i en av plassene under betjeningspanelet til AC`en. Og bygge anlegg videre derfra.

Det nest letteste som vil kreve koblingsskjema, er å bygge videre på det originale anlegget, noe som går greit i endel tilfeller, men som oftest ikke gir like bra resultat som en uoriginal spiller (Pioneer, Sony osv) grunnet færre innstillingsmuligheter.

Et annet alternativ er å demontere hele greia, og støpe opp et passende panel. Dette bør du få noen proffe til å gjøre, men da blir du også sansynligvis meget fornøyd med resultatet! Mange eksempler på at det kan gi et meget bra resultat. Det er alternativet jeg ville anbefalt om du skal bygge seriøst.

Ellers kan du jo kjøpe deg discman og et par Koss hodetelefoner :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...