Gå til innhold

stille tenninga

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

Men du kan da ikke mene at han skal kjøre med 15 grader fortenning på en B21ET!!!!!!????

Som jeg sier så er det det jeg har blitt fortalt av en annen kar jeg kjenner...! Kjørte på det i over et halvår! Har 12 grader nå, etter overhalinga... Som er ifølge Haynes boka..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan for jeg stilt tenninga på min B23A, med stift? Kamerat av meg dro fram tenningspistolen sin og begynte å leite etter den dumme streken, men det var død-født :P Står på dempertårnet hvor mye jeg skal ha, så det er greit.. Er litt tenningsbank, som jeg gjerne vil ha vekk.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan for jeg stilt tenninga på min B23A, med stift? Kamerat av meg dro fram tenningspistolen sin og begynte å leite etter den dumme streken, men det var død-født :P Står på dempertårnet hvor mye jeg skal ha, så det er greit.. Er litt tenningsbank, som jeg gjerne vil ha vekk.

la motorn gå på tomgang (VARM) løsne fordelen me en 13mm kopp å forlenger lr nøkkel da, ett fett, TA AV VACUM slangen på klokka på fordelern, så lys me pistoln til du se strken nerme seg 10 grader ca!! lr still den på ti, har du tennings bank har du vell 12-15+ grader fortenning, altformye på en A motor!

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la motorn gå på tomgang (VARM) løsne fordelen me en 13mm kopp å forlenger lr nøkkel da, ett fett, TA AV VACUM slangen på klokka på fordelern, så lys me pistoln til du se strken nerme seg 10 grader ca!! lr still den på ti, har du tennings bank har du vell 12-15+ grader fortenning, altformye på en A motor!

Menne, med tanke på at jeg har stift, ikke elektronisk tenning, da ser jeg vel ikke den streken?

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, med tanke på at jeg har stift, ikke elektronisk tenning, da ser jeg vel ikke den streken?

selføgelig, lyse på strobelampa (tenningslampa) blinker vær gang syl. nr1 tenner, tror nok din bil å tenner gitt, har stilt tenning MANGE ganger på stift, d er på stift tenning d er mest vanlig å måtte stille fortenning, for på enn med el.tenning er d jo ikke noe stift som slites;)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider