Gå til innhold

Forsterker som lyser,men ikke virker

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Heisann....

Jeg har en Mds forsterker som ikke virker, jeg greide for en stund siden å komme borti forsterkeren med strømledningen når den ikke hadde jord eller noe. ( husker ikke helt, er lenge siden... )

Iallefall så lyser lysene på den, og den ser tilsynelatende fin ut, tilogmed sikringene er hele.... hva kan være feil ? jeg har skudde den opp nå, men skjønner ikke noe, ser heller ingenting feil.

Hva kan det være ?

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du koblety alt riktig da?

*strøm

*jording

*remote

viktig at alt funker vøtt.. hvis den lyser skal jo alt være fint.... får den nok strøm?

husk netenagng å koble ut strømmen da, når du kobler, evt punch ut sikringen..

Ja,alt riktig.....den stod akkurat som den alltid har gjort. Sikringene er hele og sitter ordentlig og den lyser helt vanlig, men fungerer ikke :(

Kan jeg har svidd ingangene ?

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå!

hadde du tilkoblet RCA inn på forsterkeren den gangen du kom borti den med strøm ledningen? men slik du beskriver så hadde du hverken RCA eller jording inn på den, så skal det faktisk ikke gå ann å ødelege forsterkeren eller inngangene. har du prøvd å koble inn med en annen cd spiller? hvordan er den koblet opp? hvis du kobler bort ingangs signalen og deretter slår du på forsterkeren og skrur gain på max, kan du høre en svak sus i høytalerne? du nevner at alt lyser men kanskje lyser rød en av lysdiodene og på enkelte forsterkere kan det også bety at noe er galt inne i forsterkeren, er alt i orden så skal de lyse grønt eller gult, se i bruksanvisningen!

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå!

hadde du tilkoblet RCA inn på forsterkeren den gangen du kom borti den med strøm ledningen? men slik du beskriver så hadde du hverken RCA eller jording inn på den, så skal det faktisk ikke gå ann å ødelege forsterkeren eller inngangene. har du prøvd å koble inn med en annen cd spiller? hvordan er den koblet opp? hvis du kobler bort ingangs signalen og deretter slår du på forsterkeren og skrur gain på max, kan du høre en svak sus i høytalerne? du nevner at alt lyser men kanskje lyser rød en av lysdiodene og på enkelte forsterkere kan det også bety at noe er galt inne i forsterkeren, er alt i orden så skal de lyse grønt eller gult, se i bruksanvisningen!

Heisann, jeg hadde i rca når jeg kom bort i den ja, skal teste litt ting imorra, takker :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider