Gå til innhold

sinter clutch til 240 turbo

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

trenger snart ny clutch til bilen..var ikkje so bra den som er på no.

tenkte då å ta en sinterclutch. men holder de med bare lamellen, eller må ej ha trykkplata å svinghjulet også??

har funne plassa der du får kjøpt lamellen..men ikkje komplett clutch.

kor ej får kjøpt de ej trenge?

hadde våre fint om nåken viste kor mykje de vill koste mej å montere sinterclutch. berre ei oversikt over prisa..

allti kjekt å vete :)

 

takker alle svar på forhand flushit

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med sinter?

 

Det du trenger er forsterket trykkplate og organisk lamell.

 

Hvis du virkelig har tenkt å ta ut mye av motoren kan det selvfølgelig lønne seg å satse på sinter, men normalt holder en forsterket trykkplate og ny lamell for moderate effekter.

 

Dersom du ikke har så kraftig drivlinje ( f.eks kjører med M46 eller M47 girkasse) kan det faktisk være litt skummelt å kjøre med sinter fordi påkjenningen kan bli større. En organisk lamell er litt "mykere" i overføringen.

 

Jeg kjører med Sachs Race Engineeering 655 trykkplate og sinterlamell med ufjæret sentrum, men så har jeg Getrag kasse da :)

Dette har jeg kjøpt hos Clutch og Brems AS:

 

http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?bkode=0&bcId=0&fkode=Z0GLDZM9&lineId=Z0GLDZM9&firma=Clutch+%26+Brems+AS&custId=&url=%2fcompanyDetails.do&itemId=LISTP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på å ha en kluts som helde alt for de meste..gidde ikkje å bruke peng på masse clutcha..berre kjøpe en som vill vare lenge..

ka dne kosta dne du kjøpte?

 

 

Da kan du kjøpe min...AP Racing, m. 2 sinter lameller, med splines som passer Getrag girkasse. Tåler 624 nm. Montert på plant Volvo svinghjul som er modifisert for å passe clutcen, balansert. Arbeid utført hos Eng Auto i Trøgstad (kjent Volvotrimmer ;) )

 

Selges for den nette sum av kr. 8000,- som er ca . 30% rimeligere enn kostpris.

Har kun vært prøvemontert.

 

Bilde: http://www.stinger.nu/ap.html

 

mvh.

Lars

 

tlf. 92294163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du kjøpe min...AP Racing, m. 2 sinter lameller, med splines som passer Getrag girkasse. Tåler 624 nm. Montert på plant Volvo svinghjul som er modifisert for å passe clutcen, balansert. Arbeid utført hos Eng Auto i Trøgstad (kjent Volvotrimmer ;) )

 

Selges for den nette sum av kr. 8000,- som er ca . 30% rimeligere enn kostpris.

Har kun vært prøvemontert.

 

Bilde: http://www.stinger.nu/ap.html

 

mvh.

Lars

 

tlf. 92294163

 

frister å kjøpeda..men bli litt i de meste laget akkoat no. akkuat brukt 13000kr på bilen no:/

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på å ha en kluts som helde alt for de meste..gidde ikkje å bruke peng på masse clutcha..berre kjøpe en som vill vare lenge..

ka dne kosta dne du kjøpte?

 

Du må nok regne med å bruke endel penger på en clutch som både holder lenge og tåler mye. En Volvo originalclutch holder svært lenge, men tåler desverre ikke allverden.

 

En forsterket trykkplate koster ca. 3000,-, original lamell ca 1000,- og sinterlamell ca 1500,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nok ikke det, sinterlamellene er 184 mm i diameter, og trykkplaten er helt annerledes laget en vanlige trykkplater.

 

mvh.

Lars

 

Du får sinterlameller til hvilken som helst trykkplate og svinghjul, ihvertfall hos firmaet jeg nevnte over.

 

Jeg vil derimot heller anbefale en forsterket trykkplate kombinert med original lamell; holder til minst 250 hk. Hvis du kjører med M46-kasse ryker denne før clutchen.Ulempen er at clutchpedalen blir hard.

 

Jeg ser ikke helt hensikten med en slapp original trykkplate og sinterlamell....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det hores merkelig ut jeg og..men det er meg fortalt..

 

hehe..me too...men kjøre bare me den ej har på no ej. får parkere bilen når den tid kjøme (utslitt clutch) hehe..

 

men kjører på på ein overdrive kasse, er vell M46 eller noe..

clutchen var ny på motoren når ej kjøpte motren halv ferdig bygd..

nåken som veit kor mykje den clutchen holder til??

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..me too...men kjøre bare me den ej har på no ej. får parkere bilen når den tid kjøme (utslitt clutch) hehe..

 

men kjører på på ein overdrive kasse, er vell M46 eller noe..

clutchen var ny på motoren når ej kjøpte motren halv ferdig bygd..

nåken som veit kor mykje den clutchen holder til??

 

Hvorfor svarer du ikke på pm?

 

Har du fått pakka med dørtrekk og lister? Jeg har ikke fått inn noen penger på konto enda...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår