Gå til innhold

Bilder av min 1999 ITR!

genuine

Anbefalte innlegg

Heisann alle!

ENDELIG!!! :cool:

Tenkte jeg skulle vise frem bilen min og skryte litt... Fått skaffet meg en sort Honda Integra Type R 1999 modell - er veldig fornøyd med bilen så langt - kjøpte den 14. januar iår. Hatt den i 12 dager nå!

Jeg har hatt lyst på en sånn bil helt siden jeg leste en test av den i Drive i 1999 tror jeg det var... og kjøp av en sånn bil har vært delvis under planlegging i en par år nå... så å endelig ha fått realisert planene gir en veldig god følelse! :)

Bilen er rå å kjøre - Sitter godt i Recaro-setene - Bilen er stiv og kontant i fjæring/chassis - styringa er meget bra, selv med vinterdekk - motorlyden er heftig - Det er sinnsykt kult med vtec-motoren som sitter i Integraen - B18C6 - en 1.8 liter sugemotor med 190hk. Maks effekten er på 7900rpm og maks dreimoment er 178NM på 7200rpm - Det som overrasket meg mest med motoren er "vanlig kjørbarhet" og krefter på lavt turtall - Man har 90% av maks dreimomentet tilgjengelig ved 3000rpm - klart det blir ikke som på en sterk V6/V8'er eller en turbomotor - men mot andre tradisjonelle sugemotorer så er den både kjapp og sterk, selv utenfor "vtec-området" som begynner på 5700rpm... Fra 5700 og opp mot til 9000rpm så drar den bare bedre og bedre - og når man drar den helt ut og legger inn neste gir fortsetter den i "vtec-området" - morro! :D

Om VTEC:

-------------

"VTEC er en forkortelse for Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System, på godt norsk: et elektronisk styrt system for variable ventiltider og –løftevinkel. Alt etter turtall og gasspådrag kan ventilene (fire pr. sylinder) åpnes og lukkes til forskjellige intervaller med forskjellig vinkler. Dette gjør det mulig for ingeniørene å kunne styre motorens egenskaper i bestemte retninger. Og for Type R er det effekt på høye turtall for alle pengene." (hentet fra DinSide.no)

---------------

Her følger det noen bilder... ;)

EspenOO

1998 Integra Type R

x 1998 Integra Type R

x 1999 Integra Type R

"...a high rpm-lifestyle!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar