Gå til innhold

318i e36 ikke villig på turtall

Ranger emnet


hiboost

Anbefalte innlegg

har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm.

d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd).

Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene?

 

har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000.

 

den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm.

 

har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra.

 

Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer.

 

noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 318i 92' mod som ikke vil gå ordentlig på turtall over 4000rpm.

d virker som den ikke tenner på alle 4 cylindrene. (brummende/gurglende lyd).

Noen ganger må den stå å bakke på tomgang i opptil 10 sek før den kommer tilbake til normal gange. har lekkasje testa motoren, fant da 30% lekkasje på 1 & 4 cylinder. men d jeg lurte på er om noen vet hvordan symptomene er hvis d er høy lekkasje på noen av cylindrene?

 

har en kompis som hadde 70% lekkasje på en bil men den gikk over hele turtallsregisteret uansett. på min bil merker man at motoren nærmest bremser opp litt når den treffer 4000.

 

den er villig når motoren er kald, men med engang den begynner å få litt motortemp så tuller den og avogtil vil den ikke mer enn 3000rpm.

 

har sjekket de fleste målerne på innsprøytninga å tenningsanlegget, ingen viste noe feilverdier. sjekka også rotor og fordeler lokk og de virka veldig bra.

 

Har endel ventiltikking fra noe slitt kamaksel og vippearmer.

 

noen som har vært borti slike symptomer før? lurer på om det er noe vits å overhale motoren hvis ikke det er dette som forårsaker denne feilen...

Høres ut som du har problem med choken din, virker som den ikke slår seg av når motoren blir varm. Ergo får motoren for mye bensin ved gasspådrag og "drukner"..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår