Gå til innhold

240 vs 740????

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

nå er jeg lei høyt forbruk å lite effekt... :mad:

 

så jeg har sett litt rundt på nettet (i sverige) etter ny motor evt hel delebil... har bare sett på biler med innsprut, men har også sett endel på turbo også;)

 

så jeg lurer på hvilken motor/delebil dere anbefaler?

 

motoren skal ikke ha mere enn 220 hk... (skal iallefall gå gjennom kontroll får å få det godkjent i vognkortet);)

 

jeg har sett på både 240 og 740.. hva er å anbefale??? får jo endel "stæsj" med en 240 som delebil...

 

kan dere komme med forslag??

 

økonomien strekker seg før øyeblikket til ca 20000...

 

menne et lite spm, passer girkassen fra en 740 i 240'n (tenker seff på uten modding) for jeg vil ha m46 eller m47 kasse hvis jeg bytter motor):) er kassefestene slik at de passer?? vet at 240 kasser ikke passer i 740 pga forskjell på lengden på festene, men er det omvend også da? at 740 kasser ikke passer i 240...

 

jeg kjører en 240 (81mod) m/b21a...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en B230FT (740/940) motor. Den har originalt 165 hk. Kjøp en chip og få ca 200.

Det er jo en bra motor og da sier det so seg selv at den vil bruke mindre enn f.eks en sliten B23ET motor.

 

740 kassene skal passe 240... Det er jo mange 240'en med M46 og M47 kasser.

Kjøp deg en M47 kasse du (5 trinns)

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang motorer er det jo haugevis av de å få tak i i sverige.

Prøv en B230E\ET\FT.

Dette er de motorene som er best fra Volvo sin side ( orginale motorer). de Tåler også en del modifisering ;)

 

Lykke til :)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg tar feil her nå, men slik har jeg forstått det:

 

Nye typen M46 (som er på 740), har aluminiums hus.

Den vil visst ikke passe rett på 240, da må man visst bygge om med overføringen fra 240.

 

ps. kan være jeg roter litt her nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg tar feil her nå, men slik har jeg forstått det:

 

Nye typen M46 (som er på 740), har aluminiums hus.

Den vil visst ikke passe rett på 240, da må man visst bygge om med overføringen fra 240.

 

ps. kan være jeg roter litt her nå

 

tja,men om man tar giroverføringene ifra en 240 skal det passe rett på.hadde en slik nyere boks i en 240 en gang,så orginalt ut allt der ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble tilbudt en 740 (GLI) motor som har stått i en 90mod som har blitt kræsjet.. eller motoren er satt i en annen 740 nå som skal ha turbo inn i motorrommet... så jeg ble tilbudt motor å gir å alt jeg kom til å trenge for 3500,- (vet ikke helt om det er b230e eller f-motor, men vet at kassen er en m47....) :rolleyes: er det værdt det?

 

eller skal jeg ta en kjøretur over grensen å kjøpe meg en "hel" bil elno:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har blitt tilbudt en 740 motor, 90mod b230e med m47kasse (komplett med nett og hjærne osv) for 3500-4000... menne så lurer jeg på om det er mye modding å få den ned i 240'n...?? tenker da på flyttinga fordeleren!!!! og vil kassen passe uten modifikasjoner?? motoren har gått bare ca 150000km...

 

er det noe annet jeg må modde før jeg "senker" motoren ned??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230E sklir nesten rett ned. bare ledningsnettet som må flyttes litt på. er orginalt 130 hk i B230E motoren. litt planing, fresing og en kam så har du 160 hk.. da kommer rompa fint ut :)

men ikke hærj for mye med M47 kassa, har da en tendens til å bli vrien.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230E sklir nesten rett ned. bare ledningsnettet som må flyttes litt på. er orginalt 130 hk i B230E motoren. litt planing, fresing og en kam så har du 160 hk.. da kommer rompa fint ut :)

men ikke hærj for mye med M47 kassa, har da en tendens til å bli vrien.

 

Mvh Erik

 

 

ehm, jeg så på motorn i hælga og fordeleren er jo festet på toppen... er det enkelt å få den flyttet "ned"?

 

i første omgang skal nå motoren være i "org" stand....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår