Gå til innhold

El. vindu..

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

har tenkt lenge å få montert el. vindu på bilen min, en 93 modell Golf GTi 5 dørs. Skal kun ha el. vindu på høyre og venstre fram.

Hva er det jeg da trenger? Ledningsnett, motorer, knapper.. Er det alt? Har sendt mail til 10 høggeri som hadde golf stående til demontering men ingen av de hadde.. Hvor kan jeg skaffe dette billig?

mvh. Kim

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har svart veldig nøye på dette i en annen tråd, men jeg klarer ikke å søke den frem? Kanskje noe har skjedd under oppgraderingen av forumet. Gidder ikke være like nøye nå.

Du trenger:

motorer

dørtrekk som er for brytere osv.

knapper

mekanisme

og alt av ledningsopplegg.

Motorene er JÆVLIG dyre, så er du advart!

Jeg har fire dørtrekk for el vindu liggende, etter at jeg byttet til skinn dørtrekk. Ta kontakt hvis interessert.

Jeg har også fullt sett med brytere liggende.

Motorene kommer til å være det dyreste ved dette.

En slik mekanisme koster vel ca 600.

Hvis jeg husker riktig, ligger en motor på ca 1800 pr stk, så de vil jeg anbefale at du får tak i brukt ;)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akk montert inn el ruter i min nå og var såpass heldig at jeg kom over et GT el GTI vrak med el ruter og litt tøffere interiør. skiftet alt!!

Her ser du i bilder hva du trenger av ting og utstyr osv som nevnt ovenfor!

Dette er da til 3 dørs golf så det er nok ikke det samme da pga at dørene på 5 dørs en er kortere?? men men ....

Ledningsnett i dører,bak dashbordet og den ene heisen:

komplettelruter.jpg

Dørtrekk:

eldrtrekkVside.jpg

Lykke til!! sombrero NB: trenger du hjelp så bare spørr!!!!

Skal du ha det originalt og penest lønner det seg for deg å ta ut dashbordet og legge det i det originale lednings nettet,det blir penest synse jeg angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akk montert inn el ruter i min nå og var såpass heldig at jeg kom over et GT el GTI vrak med el ruter og litt tøffere interiør. skiftet alt!!

Her ser du i bilder hva du trenger av ting og utstyr osv som nevnt ovenfor!

Dette er da til 3 dørs golf så det er nok ikke det samme da pga at dørene på 5 dørs en er kortere?? men men ....

Ledningsnett i dører,bak dashbordet og den ene heisen:

komplettelruter.jpg

Dørtrekk:

eldrtrekkVside.jpg

Lykke til!! sombrero NB: trenger du hjelp så bare spørr!!!!

Skal du ha det originalt og penest lønner det seg for deg å ta ut dashbordet og legge det i det originale lednings nettet,det blir penest synse jeg angry

Ble bra dette:) jeg får vel kjøpe brukt jeg også, finne en delegolf.. men jeg kan vel bruke de dørtrekka jeg har nå? knappene kan jeg jo plassere en annen plass:) trikse å mikse litt så blir det bra uansett :) Hvis noen kommer over el.vindu til min bil så si fra :) jeg er meget intr. i dette nå. er lei av å sveive. :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider