Gå til innhold

Anlegg i vectra'n

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

Har planer om å bytte ut de orginale høyttalerene i vectraen min, men er det noen som har peiling på hvordan man tar av dekslene i dørene framme. Må ta dem ned for å komme til høyttalerene. Lurer også på hvordan man åpner midtkonsollen for å legge nye ledninger bak til bagasjerommet, og hvordan man tar av dekselet på diskantene oppe på dashbordet like under frontruta...

Klarte selv å få av dekselet til bakhøyttalerene så dem skal jeg klare.

Er det noen som har peiling og klarer å forklare meg sånn noenlunde hvordan jeg kan gjøre, ville jeg blitt glad :)

Hilsen en vectra eier :)

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen vectraeier (foreløpig ihvertfall ;D), men tror jeg kan svare deg på en ting ihvertfall.

Kabler til høytalere bak er nok enklest å legge under listene som går på innsiden av dørene, på dørstokken liksom, eller hva det nå enn heter :p

Regner med de kan skrues av som på de fleste biler.

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen andre vil hjelpe deg, kan vel jeg gjøre et forsøk.

Når det gjelder høyttalerene i døra, så er kledningen der festet med ialt sju skruer edit: åtte skruer ifølge tegningen... Noe lignende som under:

vectradoor.jpg

Kledningen er også festet med (ni) plastklips, men de skal ikke demonteres. Er bare å ta litt i etter at skruene er skrudd ut.

Hvordan du løsner vindussveiva mener jeg står forklart et annet sted på forumet, så den gidder jeg ikke forklare om

(litt dumt å skrive dette nå, men sveiva må fjernes først).

Når det gjelder dekselet i midten, så tar jeg meg den frihet å legge ved noen bilder ifra Haynes-manualen.

midtkonsoll.jpg

Den burde du forresten kjøpe, da det står om det meste i den:)

Biltema f.eks har den for en rimelig penge.

Høyttalerdekslene skal bare være å jekke opp med et stort (mindre fare for å ødelegge plastikken) flatt skrujern.

Jeg har ikke Vectra2000, bare en GL, men regner med at det meste er likt festet på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske likt på en 2000 ja.

Angående høyttalere i hattehylla:

Du må demontere hele hattehylla for å få ordnet dette, da ihvertfall èn, muligens to av skruene ligger under hattehylla.

Tar litt tid å demontere den, men går ganske greit. Du må må fjerne alle plastdekslene som går rundt bakruta, samt festene til nakkestøttene. Da er det såvidt jeg husker bare å dra ut hattehylla.

PS: Sto ikke noe om hvilke høyttalere du skal ha der, MEN, dersom det er litt ordentlige saker, vil du nok få problemer med at de slår i grillen.

Kanskje like greit å begynne å fikse en bedre løsning på det med det samme du er av med dørtrekket ;)

1990 Vectra 2000 16v Turbo

1986 BMW E-30 325i

...motorer uten turbo suger...

...bokstavelig talt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider