Gå til innhold

Scirocco

Ranger emnet

Mondeo

Anbefalte innlegg

Går med et lite prosjekt i bakhue: Scirocco MK1 med 1,8 20 v Turbo! Er ikke så veldig inne på VAG, så jeg vil gjerne ha svar på disse punktene:

1.) Hva med girkasse, passer kasse fra de eldre bilene på motoren?

2.) Ikke noe stort problem, men hva med motorfester?

3.) Avhenger av hva jeg får tak i, men bør jeg ta motoren fra noen spesiell bil? Golf? A3? A4? TT? Årsmodeller?

4.) Ledningsnett? Hvor mye trenger jeg? Er motoren avhengig av instrumentene? Hastighetsføler o.s.v? Er datasprut enklere kanskje?

Håper at noen kan hjelpe:) Er egentlig ikke noe glad i VAG, men har alltid likt karosseriet på Sciroccoen, og syntes 1,8 t fungerer bra! Kanskje det ville være enklere med en G60, men...

Har du noen tips og ideer, kom med dem:)

Mvh Knut

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se min reportasje om en Scirocco I 16V turbo på side 46-49 i Bilsport 4 2003, som er i handelen nå.

Scirocco I-karosserier vokser ikke akkurat på trær, ble jo produsert under rustens tiår, 70-tallet.

Nye eller bra brukte deler er også nesten umulig å få tak i, og er som regel dyre.

Men det er en råtøff modell!

Helt enig i at 1,8T-motoren er den som gjelder nå!

Men de tekniske spørsmåla må andre svare på.

Han jeg skrev om bruker i hvert fall G60 ledningsnett og instrumenter...

sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Ok... Mondeo!

Bare en liten ting til å begynne med...

Har det vært gjort i en Golf MKI, så går det samme i en Scirocco MKI.

1.> Ja, du kan mekke på en kasse fra de gamle maskinene, hadde jeg vært som deg så ville jeg brukt en Corrado G60 kasse (2Y ?), siden denne kassa har ett bredere diffhus så er du nødt for å bruke Scirocco 16V drivaksler.

2.> Motorfester passer ikke overhode, tenk på at denne motoren dessuten er 17 mm høyere i blokka enn en orginal motor.

3.>Du bør absulutt ta maskinen fra en Golf 3 / A3.

4.> Eneten må du ta hele ledningsnettet og anpasse det (Startsperra sitter i instrumentet, har gitt meg MYE hodebry)

eller så får du kjøre med ett tredjeparts sprut, noe jeg varmt rekommenderer.

Om du vil gjøre det VELDIG enkelt så bruker du motor og gir fra en nyere Scirocco 16V. det er bare å bolte på plass.

Du får en komplett 16 ventiler scirocco for ca 1000 Euro i tyskland, det blir nok det billigste.

VW og Dodge, en tynn röd linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider