Gå til innhold

Bilalarm -Hvordan kobles

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei..

Fikk meg en bilalarm (merke Thor) i går, og har lest litt på det koblinsskjermaet som fulgte med den. Kan si så mye at det er en del ting der jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til og hvordan jeg skal koble det.

Håper noen her kan hjelpe meg med det.

Her er koblingsskjemaet.

Det jeg lurer på er følgende:

1) Fra Main Unit skal det kobles en White Link ACC.

Men hvor skal denne kobles?

2) Blue Side Negative Trigger (pin switch) skal til room light. Men hvorfor blue side negative ....?

3) Skjønner ikke helt koblingen til High Coil breaker. Fra reléet har jeg to tykke grønne ledninger, en gul og en hvit. Den hvite står jo ikke makert på tegningen.

4) Skjønner ikke i hele tatt koblingen med sentrallåsen. Skal bruke skjema 2. Negative Trigger øverst til høyre, men skjønner ikke symbolene og hvordan det skal kobles inn på bilen.

All hjelp er bra

Mvh.

Frustrert Bilalarmkjøper!

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik tror jeg du skal koble det:

white link acc = kobles til en strøm ledning som får spenning når du vrir om tenningen (for at alarmen skal kunne se at bilen er igang osv.)

Blue negativ switch = kobles til en ledning som blir negativ når du åpner en dør(bare å koble til minus ledningen som går til cupé lyset fra dørbryteren)

High-Coil breaker = ikke godt å si... hadde jeg hatt bilen forran meg, skulle jeg klart det :)

Sentrallås:

- Orange og orange/black skal ikke kobles til noe.

- Yellow og yellow/black skal kobles til jord( minus )

- White skal kobles til ledningen på sentrallås motoren i førerdøren

(mål med et multimeter å se hvilken av ledningene som er NEGATIV når du låser IGJEN døren,pass på at denne blir POSITIV når du låser OPP døren)

- White/Black skal kobles til ledningen på setrallås motoren i førerdør

(mål med et multimeter å se hvilken av ledningene som er NEGATIV når du låser OPP døren, pass på at denne blir POSITIV når du låser IGJEN)

Håper dette hjelper deg med koblingen!

må si ifra om det funker :)

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det skal jeg gjøre...

Men er det ingen som kan hjelpe meg med den coil delen..?

I fra reléet går det som sagt to grønne, en gul og en hvit ledning.. Men det står ingen steder hvor den hvite skal. Lurte litt på om den skulle være jord, men tenkte kanskje at reléet er jorden via main uniten..

Noen synspunkter?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det skal jeg gjøre...

Men er det ingen som kan hjelpe meg med den coil delen..?

I fra reléet går det som sagt to grønne, en gul og en hvit ledning.. Men det står ingen steder hvor den hvite skal. Lurte litt på om den skulle være jord, men tenkte kanskje at reléet er jorden via main uniten..

Noen synspunkter?

Den hvite ledningen skal koples til tenningen, så når du vrir om nøkkelen, så skal denne få strøm og releet skal slå inn å fjerne startssperren, den gule skal koples med den gule fra alae\rmstyringen, de grønne skal koples på ledningen på til coilen tror jeg det var. klipp den som er der, og lodde fast den grønne.

Wankel så klart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider