Gå til innhold

Advarsel angående Bmw 530dA

Ranger emnet

Jan_bmw325

Anbefalte innlegg

Ikke for å henge ut folk, men skal du ha 530d, så bør du vurdere en annen bil en denne:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=605569&username=

Hadde bilen i 5 dager, før jeg heva kjøpet, er rust i bakluke å skjermer bak, halve bilen er omlakkert av en eller annen grunn, 2 dårlige foringer i bakstilling (Må bytte alle 4, siden de kommer i sett med 4), nesten utslitte skiver/klosser bak, å kraftig kast i vinterhjula (har ikke prøvd sommerhjula).

Er ikke lenge siden bilen har vært på eu godkjenning/service, så jeg tenkte det ikke var nødvendig med NAF test, men hadde jeg tatt den, hadde jeg spart meg for mye bryderi.

Att det er feil på bilen er greit nok, men att selger ikke opplyser om disse forholdene, å skriver på kontrakten att det ikke er rust på bilen, å att bilen aldri har vært opplakkert, det syntes jeg er uhørt.

Jeg legger ut denne tråden som en tankevekker, og advarsel, ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

256.500,- for den VAREBILEN høres litt mye ut (uten at jeg er særlig oppdatert på prisnivået på disse bilene.....) Ville tro den prisen er riktig for en 5-seter??

Men uansett; er bilen vinterkjørt må du regne med litt rust, uten at det trenger å bety all verden.

Foringer i oppheng, bremseskiver/klosser er slitedeler.

I tillegg så er jo 3-liters dieselen en fantastisk motor. 153000 km er "ingenting" hvis den har fått pleie + omsorg (service, olje, osv)

Att det er feil på bilen er greit nok, men att selger ikke opplyser om disse forholdene, å skriver på kontrakten att det ikke er rust på bilen, å att bilen aldri har vært opplakkert, det syntes jeg er uhørt.

Ja, det er det. Fy skam! Men du burde ha sett under bilen før du skrev under kontrakten. Fått den inn på et billig verksted/bensinstasjon eller jekket opp selv og tatt en kjapp inspeksjon.

1989 BMW 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss bilen hadde vært som selger sa, så hadde prisen vært helt grei.

Okey, foringer å bremseskiver er slitedeler, men når bilen akkurat har vært på service og eu godkjenning, så regner jeg faktisk med att sånne ting er i orden! Bilsalongen sa att de aldri hadde eu godkjent bilen med så utslitte foringer i bakstilling!

Mulig jeg har misforstått litt, men rust i skjermene på en bil som er 5 år, syntes jeg ikke er normalt, har aldri hørt om att dette har forekommet på e39 så tidlig! Bakluka på e39 er kjent for å begynne å ruste, og normalt skulle dette være en garant sak, men siden bilen var blitt opplakkert, så dekte ikke garantien dette!

Men att jeg skulle jekka opp bilen, å sett under, det er helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prisen for varebilen er riktig den... jeg har kjøpt meg en 530dat nå, som har rullet 320.000km, var på service hos bmw med den.. og sa de ikke hadde hørt en 530d som gikk penere.. så oljeskift hver 5000km osv, så kan de bilene der gå langt! Er gamlebilen til min far, så kjenner historien.. Blir så dumt at folk bryr seg så altfor mye om km.stand.. bedre med en høy ærlig km, enn lav tilbakeskrudd en... er hvertfall min mening..

men denne bilen har også litt rust på bakluka, som er normalt... også er det litt overflate neders på passasjer døra på høyreside... men ikke verre enn at det kan fikses.. hvertfall når bilen skal hellakkeres til våren =)

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

17" org. Bmw, tror http://www.Gsbildeler.no har dem liggende på siden sin... er ikke helt sikker, men sjekk det ut. Pene felger det der..

Sjekket ut selv, lå ikke der.. men kanskje http://www.schmiedmann.com har dem i kopi, kjedelig å betale mer enn du må..

Makan:P hør om noen har dem brukt eller dra til bmw:P

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun 17" jeg er ute etter selv, så hadde jo vært topp om det var noen brukte felger tilgjengelig. Hvis ikke, blir replika-felger et alternativ. Liker den cleen-looken til disse felgene. Og med hvite lykter(evt facelift) gir dette et meget pent utseende til en "vanlig" bil.... :)

Det koster å være kar.... :D

Så mye styling...så lite penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider