LeifPer Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 er det noen her som vet hva forskjellen mellom 323i og 325i er? snakker om e30 her. En ting er jo at det er 20 hk i differanse på de, men hvordan er holdbarheten på de forskjellige? er det forskjell i toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Største forskjellen er vel at 325i har bedre motorstyring og lavere bensinforbruk selv med mere effekt. Holdbarheten vil jeg tro er den samme, toppen til 325i har større kanaler og ventiler. Ellers er vel understell og drivlinje forholdsvis lik. Noen 323i'er har 45mm fjærbein og den lille diffen, men ellers skal resten være likt. Ville aldri valgt en 323i framfor en 325i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 er det flere forskjeller enn størrelsen på ventilene? holdbarhet og slikt? tåler 325 toppen mer enn 323 toppen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Ventilene er identisk.... Toppene er bortimot identisk (like dårlig)..... Så man kan ikke velge utfra toppen.... På E30 ville jeg gått for 325.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 takker for veldig kjappe svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Ventilene er identisk.... Toppene er bortimot identisk (like dårlig)..... Så man kan ikke velge utfra toppen.... På E30 ville jeg gått for 325.... Det der stemmer ikke! Ventilene på 323i er 2mm mindre på både eksos og innsug i følge min ETK. Toppen holder fint om man lar motoren bli varm før man drar den til sperra og belaster maksimalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg