nice cars Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Noen som vet når den bør skiftes? Har fått tilbud om å kjøpe en veeeldig billig men vil tro det begynner å nærme seg bytte av reima nå som den snart runder 140.000km Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nohope Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Det kommer vel litt ann på hvilken motor som står i den det, men tror det er hver 60k på 1.4i. Åsmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 er 60.000 /4år intervall på alle bensin,120 000 på alle diesel. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 er 60.000 /4år intervall på alle bensin,120 000 på alle diesel. Det er en 1,4i 60hk. er det mulig at den kan ha gått 140000km uten bytte? høres litt rart ut hvis det er intervaller på 60000... Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Det er en 1,4i 60hk. er det mulig at den kan ha gått 140000km uten bytte? høres litt rart ut hvis det er intervaller på 60000... vill tippe det har vært bytta ei gang på ca 60tkm,og nå er den gått ca 80 på samme reima,pleier å gå greit hvis reima ryker,men er jo greiest å få bytta reim på den da,koster bare en 1500kr å få bytta,eller hvis du har skrudd litt bytt den selv,er kjempeenkelt på disse:) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Noen som vet når den bør skiftes? Har fått tilbud om å kjøpe en veeeldig billig men vil tro det begynner å nærme seg bytte av reima nå som den snart runder 140.000km Er det 16V så VAR intervallet på 90.000km...men opel har justert det ned til 60000km, pga veldig mye topphaverier.... På 8V'erne har det vel vært 60000km intervall hele tiden... Vær ops på at du muligens må bytte løpehjul + strammer, og evt vannpumpe... PS! Kan ta jobben for deg,jeg...hvis du ikke gjør det selv?? :D:D:D Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Er det 16V så VAR intervallet på 90.000km...men opel har justert det ned til 60000km, pga veldig mye topphaverier....På 8V'erne har det vel vært 60000km intervall hele tiden... Vær ops på at du muligens må bytte løpehjul + strammer, og evt vannpumpe... PS! Kan ta jobben for deg,jeg...hvis du ikke gjør det selv?? :D:D:D Det er en 8v. Siden det fortsatt er en stund til jeg overtar bilen kan jeg jo håpe på at den blir skiftet før jeg får den! Vannpumpe, bensinpumpe og termostat er nylig skiftet så det trenger jeg ikke å tenke på. Vet noen forresten om noen enkle ting som kan gjøres for å få litt fart på den lille loppa? Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Hmm...det tror jeg er minimalt,dessverre...Er tross alt en 1.4liter:D Men du kan jo alltids sette på et sportsfilter, fjerne katten, og evt kjøre med høyere oktan...er vel det enkleste jeg kommer på nå....for å kanskje få 5-10hk mer...:D:D Noen flere forslag??? Men jeg ville nok vurdert å sette inn en ny motor, finnes jo sinnsykt mye ombygningsett til corsa b...;) En C20LET i corsa, MÅ jo flytte seg noe SINNSYKT!!!! :D Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Det er en 8v. Siden det fortsatt er en stund til jeg overtar bilen kan jeg jo håpe på at den blir skiftet før jeg får den! Vannpumpe, bensinpumpe og termostat er nylig skiftet så det trenger jeg ikke å tenke på. Vet noen forresten om noen enkle ting som kan gjøres for å få litt fart på den lille loppa? Rart de har skiftet vannpumpe og ikke tatt reima samtidig... Ville tro de hadde skifta den når de først var nedi der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Rart de har skiftet vannpumpe og ikke tatt reima samtidig...Ville tro de hadde skifta den når de først var nedi der... Nåverende eier gidder ikke å gjøre mer en det som er HELT nødvendig. jeg skal tross alt ikke betale mer en vrakpant for den, så om jeg må skifte reg.reim, er bilen ganske billig alikevel:D Grei første bil synes nå jeg, og den er ikke daukjørt heldigvis! Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Februar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 Kan ikke si noe på det om du kun skal betale vrakpanten på en -94 modell. Jaja, det kommer jo en 3-4000 i tillegg i omregistrering, men likevel... Men 1500,- for å bytte reima er jo heller ingenting da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Hmm...det tror jeg er minimalt,dessverre...Er tross alt en 1.4liter:D Men du kan jo alltids sette på et sportsfilter, fjerne katten, og evt kjøre med høyere oktan...er vel det enkleste jeg kommer på nå....for å kanskje få 5-10hk mer...:D:D Noen flere forslag??? Men jeg ville nok vurdert å sette inn en ny motor, finnes jo sinnsykt mye ombygningsett til corsa b...;) En C20LET i corsa, MÅ jo flytte seg noe SINNSYKT!!!! :D C20LET hadde vært gøy! men som arbeidsløs 17åring tillater ikke lommeboka det. Så spørs det jo også om jeg hadde hatt så mye kontroll over 200 hk i den lille bilen... nei jeg begynner i det små og jobber meg oppover! Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hvor mange hk frigjør jeg ved å fjerne katalysatoren? snakket med en kamerat her om dagen som begnte å snakke om 20hk. Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Februar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 Hvor mange hk frigjør jeg ved å fjerne katalysatoren? snakket med en kamerat her om dagen som begnte å snakke om 20hk. Det er nok LITT mye å ta i....men alt fra 5-10HK vil vel være mer riktig...kommer seff ann på motoren.. Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nice cars Skrevet Februar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2005 fortsatt 1.4 litern det er snakk om Siter 1997 Audi a4 2,6 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg