Gå til innhold

Rustet hull fra innerskjerm til kupe!!

Ranger emnet

Roberto

Anbefalte innlegg

sveise er vel det beste, men du kan jo poppe på en plase og grunne, og tectylere rundt...eller kjøre med gummi støvler

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

sveise er vel det beste, men du kan jo poppe på en plase og grunne, og tectylere rundt...eller kjøre med gummi støvler

Nei, jeg er lei av å ha en insjø mellom bena no, så fikse må jeg.. Popping er visstnok bedre enn sveising har jeg hørt! Fakta?

Hva med å ta noe sika, trøkke på i hullet og èn plate i sjermen og èn i coupeen? Holder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sika har lang tørke tid men hvis du popper limer med sika og en plate på hver side så blir det bra... kjøp sika flex som er til båt, det tåler mer salt og er mer slite sterkt... fåes billig hos malfix as i maridals veien i oslo, ved alexander kjellands plass... liten butikk på hjørnet med gult skilt...

Svei er nok bedre.. men vanskligere og poppe kan du gjøre selv...

Det er viktig at platene blir presset mot hverandre når sika'n tørker... husk at området er tørt og at du fjerner rust og grunner området.. ellers kan det bli rust og ting kan bli mye verre..

mvh kasper

Kadett C -77 prosjekt

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

sika har lang tørke tid men hvis du popper limer med sika og en plate på hver side så blir det bra... kjøp sika flex som er til båt, det tåler mer salt og er mer slite sterkt... fåes billig hos malfix as i maridals veien i oslo, ved alexander kjellands plass... liten butikk på hjørnet med gult skilt...

Svei er nok bedre.. men vanskligere og poppe kan du gjøre selv...

Det er viktig at platene blir presset mot hverandre når sika'n tørker... husk at området er tørt og at du fjerner rust og grunner området.. ellers kan det bli rust og ting kan bli mye verre..

mvh kasper

Skal prøve sånn sikafleks for båt..

Må jeg fjerne ALL rusten? Kan vel bare kutte et stort hull og bruke større plate da, så er jeg på den sikre siden? Selve plate som jeg skal bruke da? Skal jeg grunne den , så lakke og så ta tectyl på den siden som er i sjermen? Husk at det ikke er noen plastsjerm inni der......... All slags drit kommer vel rett på platen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip bort rust i området med f.eks. vinkelsliper... grunn området... klin på platene som også er grunnet, med massa jeg mener masse sika flex... popp pltene sammen eller skru...

Så kliner du på tectyl.... og så kan du godt legge på ett godt lag med fett, grease etter på... vet om mange som legger på fett om vinteren, men da må inner skjermen være rein først....

fettt stopper vann å komme til...

mvh kasper

Kadett C -77 prosjekt

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe av i dag.. Men her er litt bilder:

Fra insiden av sjermen.

show_image_stream.php?bid=1809792&dx=527&dy=395

Fortsatt innsiden av skjermen...

show_image_stream.php?bid=1809789&dx=527&dy=395

Sett nedenifra, clutchpedalen er den svarte saken der.. Rattstammen til høyre.

show_image_stream.php?bid=1809787&dx=527&dy=395

Etter litt studering i photoshop på de to øverste bildene, så ser jeg at det virker som om det er en "søm", altså festet mellom to plater som har gidd etter. Kanskje jeg skal ta noe sølvteip på insiden som dekker hullene, og spyle vekk driten, så jeg får litt bedre oversikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider