Gå til innhold

Olje lekkasje, fant problemet, men åssen løse det?

Ranger emnet

Mds

Anbefalte innlegg

angry Dæven døtte fadderullandei. angry

Bilen min har gått nedi på et eller annet jeg har kjørt (sikkert på jobben) også er det blitt et avlangt hull i eksosanlegget, veldig ripete forstilling på den ene siden og et hull i noe olje tank kanskje, vet ikke hva det heter, men den ligger til venstre for grenerøret når man ser under bilen.

Men så til spørsmålet, nå må jeg vel rust behandle den delen på forstillinga som er ripet maks opp?, Må jeg kjøpe nytt grenerør?(mulig det er den delen etter grenerøret også, har ikke sjekket.)

Og går det ann å sveise igjen der hvor olja lekker ut?

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hullet/ripa ikke er så stor så finnes det noe som heter Alu-Stick som en banker på bunnpanna som stivner og fester seg til bunnpanna...Heter seg at det skal bli "organisk metall" men dette stemmer ikke helt etter min erfaring da...

Dette er forresten ikke noen permanent løsning, men derimot en kriseløsning så all oljen ikke renner ut.

Dette tåler bare noen slag så detter det av igjen, men fungerer greit så lenge du kjører forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hullet/ripa ikke er så stor så finnes det noe som heter Alu-Stick som en banker på bunnpanna som stivner og fester seg til bunnpanna...Heter seg at det skal bli "organisk metall" men dette stemmer ikke helt etter min erfaring da...

Dette er forresten ikke noen permanent løsning, men derimot en kriseløsning så all oljen ikke renner ut.

Dette tåler bare noen slag så detter det av igjen, men fungerer greit så lenge du kjører forsiktig.

da er det bedre å få sveist den,holder helt topp det:)

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehum, en venn av foreldrene mine jobber på bil verskted, han sa jeg kunne sende inn bilen til han, noe jeg har gjort så skulle han se på det til mandagen og gi meg en fin pris på det, han sa forresten også at det ikke ville gå å sveise fordi "sveisen" ikke ville feste seg skikkelig, så dette stemmer ikke?

Syns å høre at han snakka noe om at bunnplata var av lett metall eller noe sånt, så derfor ville det ikke gå.

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye koster sånn sveising da? ca pris? på et 2x 4 cm langt hull. btw så måtte noen pakninger osv byttes, og bunnproppen var helt flat. merkelige greier og enda merkligere at jeg ikke har merket det.

Han på verksted i dag sa det ville koste mellom 5800 og 6200 får ny bunnpanne og resten av tinga jeg trenge, faen til robbing.... Hva gjør jeg ????

I see funny people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye koster sånn sveising da? ca pris? på et 2x 4 cm langt hull. btw så måtte noen pakninger osv byttes, og bunnproppen var helt flat. merkelige greier og enda merkligere at jeg ikke har merket det.

Han på verksted i dag sa det ville koste mellom 5800 og 6200 får ny bunnpanne og resten av tinga jeg trenge, faen til robbing.... Hva gjør jeg ????

smiler og sier tusen takk for hyggelig pris.

Jeg syns seriøst ikke det høres så ille ut, spørs litt akkurat på hva mer du må ha i tillegg til bunnpanne da... men som sagt, jeg syns ikke dette var så ille:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider