Gå til innhold

Janza: bmw e30 - bred m3 replika

Ranger emnet

Janza

Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som dritt for deg Jenza, men tips til de som ønsker M3 bredding på bilene sine......eller annet bredt...

Jeg har bredda denne i stål......

bmwe303gf.png

Der har jeg bredda bilen 14 cm over hjulbuene,dratt ut c-stolpen 4 cm og bredda hele bilen i bak, 5 cm. Så den er 5 cm bredere mellom baklysa..... happyhappy

Å jeg ser med forferdelse på at dere synes det er helt OK å bruke glassfiber breddere....

Som med forskjermen for eksempel....

Hvorfor bruke Je...li masse tid på å støpe på plast deler når du kan få kjøpt nye orginalskjermer i stål?

Eller er de du har satt på bredere enn orginalt?

Da hadde jeg bredda de nykjøpte stål skjermene....

Hadde du splitta og skjært kanskje litt til i baksjermene dine kunne du ha sveisa på hjulhuskant som gikk rett ut i plastskjermen som du har montert, denne kunne du ha tilpasset til 100% passform og bare fuget kanten mot plastbredderen....

Å tips.... Silikon på karosserideler...... :deng er forbudt.......det løsner....

glassfiber mot stål.....i hjulhus og lignende......prøv å unngå det.... det vil ruste etter tid....

Men bygger dere "hobbybiler" som ikke blir brukt så mye på vinteren ,så er jo sjansen for at det holder lengere, mye større.....

Men lykke til videre........ :pray

Flott å se at dere ungguttene trår til å bygger bil.....

Men skygg unna "alle" billigløsningene......noen ganger...... aneglsmili

Se gjerne på tråden min.....der kommer det mange tips fremover..... :usa:

ja mye som er sant her. viste ikke så mye når jeg starta med prosjekte. så har egentli gjort mest med litt prøving og feiling så er noen ting som har måtte blitt gjort 2 ganger. glassfiber er ikke den optimale løsningen det er jeg ganske enig i etter og faktisk begynt med det, mye pussing! skjermene jeg har er breiere en orginal skjermer dem er 8cm bak på vær side og 6cm foran på vær side fra kanten, de kjøpte jeg ferdig støpte. er mye jeg kunne gjort lettere en det har gjort som du sier med innerskjermer, men kan jo fortsatt lage en sånn løsning. men ting som jeg finner ut ikke er bra nok ettervært må jo fikses vis jeg har gjort en for dårlig jobb..

men takker for konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 211
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

skjermene har jeg kjøpt i svergie privat.

du for også kjøpt vanlige m3 skjermer hos bmw.

framgang: har satt på fk highsport dempere og fjærer foran, med nye foringer og kule ledd osv den er stiv som stokk nesten hehe også montert ebc skiver med green stuff klosser. Bak har jeg ikke byttet ennå venter fortsatt på og finne en 325 bakstilling til en rimelig pris. men ser ut som jeg får sperre nå viskose sperre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
framgang: har satt på fk highsport dempere og fjærer foran, med nye foringer og kule ledd osv den er stiv som stokk nesten hehe også montert ebc skiver med green stuff klosser. Bak har jeg ikke byttet ennå venter fortsatt på og finne en 325 bakstilling til en rimelig pris. men ser ut som jeg får sperre nå viskose sperre. :)

Dette har potensiale, stå på Janza.... dragcar dragcar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...