kloppen Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 I dag skulle jeg vedlikeholde bremsene. Tok dermed å skrudde av bremsekaliperne og pumpet litt med pedalen slik at stempelet kom litt ut. Tok så å smurte disse med litt kobberfett og trykket det inn igjen med en tang. Monterte så alt sammen igjen Men oppdaget nå at jeg har fått mye lengre vandring på bremsepedalen, må nesten trykke den helt inn før noe tar... Ved pumping blir den hard, så det er ingen luft i systemet. Hva kan være årsaken til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 jeg vil fortsatt tro at du har luft i bremsene.. skift bremsevæske. da får du luftet systemet og så er sikkert ikke den bremsevæsken du har helt ny heller. Skal jo egentlig skiftes hvert år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 få en venn til å hjelpe deg, så lufter du bremsene... pump opp trykk og åpne kjapt for bremsevæske ved hvert hjul.. Evt. sjekk at du har NOK bremsevæske Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Men oppdaget nå at jeg har fått mye lengre vandring på bremsepedalen, må nesten trykke den helt inn før noe tar... Ved pumping blir den hard, så det er ingen luft i systemet. sier du.. måtte nesten le litt =) du har nok luft i systemet, så er bare å lufte. =) get going =) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 hvor skulle luften komme fra? Har nok bremsevæske i reservoaret og har ikke åpnet noen nipler. Kun trykket stempelet i kaliperen inn. Forklar meg i såfall hvor luften kommer fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Hvis du har beveget stemplene, både i kaliperne og i hvovedsylinderen, utenfor sine normale arbeidsområder, kan de ha kommet borti skitne/rustne områder og luft kan ha lekket inn. Hvis du har vært uheldig. Det er derfor det anbefales at man legger en kloss under bremsepedalen ved lufting, slik at hjelperen ikke kan tråkke pedalen i dørken (= ikke bra). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kloppen Skrevet Februar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2005 hmm, har ikke hørt det med kloss under pedalen, men hvis det er tilfeller, takk for opplysningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 som alle sier.. er nok luft ja;) jeg har en sånn slange hvor jeg har en ventil på den ene enden som skrues på et dekk (helst reservedekket og ikke over 1.5bar) og andre enden skrues på bremsebeholderen, på lokket;) da trenger man ikke en "hjelpende" hånd;) er enkel å grei sak som man kan gjøre alene thumpsup man går bare rundt å løsner nipplene slik at når all luft er ute fra systemet skrur man inn nipplene ijenn:) (MEN HUSK SJEKK BEHOLDEREN HVER GANG NÅR DU ER FERDIG MED å lufte ET DEKK) samt husk å lufte i rett rekkefølge;) denne lufteslangen kostet 100 spenn for en tid tilbake (tror d var på bilrekvisita) :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.